עזרה בממ”ן 14 באקונומטריקה

 

עזרה בממ”ן 19 באקונומטריקה

כל מי שזקוק ל עזרה בממ”ן 19 באקונומטריקה  של האוניבסיטה הפתוחה בקורס מושגי יסוד באקונומטריקה יכול להירגע ולדעת שהוא לא לבד. ממ”ן 19 הוא ממ”ן מפורסם שכבר יצא לי לעשות כמה וכמה פעמים במסגרת העבודה שלי ככותב, כל פעם עם מניה אחרת. בפוסט הבא אתן כמה טיפים בכל פרק של הממ”ן:

חלק 1: סקירה על החברה – אם אודה על האמת זה הפרק שאני הכי שונא. לרוב לא צריכים בו עזרה בממ”ן 19 . ממ”ן שכולו אקונומטריקה ואז פתאום דחפו את השאלה הזו….. התעללות!. בכל מקרה מדובר בדף אחד לכל היותר, מי שמרגיש שהוא חייב יכול לכתוב גם שניים אבל חבל על האנרגיה.  יש הרבה חברות שבאמת העיסוק שלהן הוא לא טריוויאלי וקשה למלא את הסקירה בתוכן.

חלק 2: יבוא הנתונים מהבורסה בת”א – תשימו לב טוב טוב טוב לתאריכים בשאלה ולתאריכים שאתם מייבאים. טעות כאן יכולה לעלות לכם בלבצע את כל העבודה מחדש. טעויות נפוצות הם לא לקחת את התאריכים שנתבקשתם בעבודה ולעשות סלט מהקבצים…. כך שתחשבו שהנכס חסר סיכון הוא בעצם המדד שוק וטעויות מהסוג הזה. הקטע הוא קצת טכני ומעיק אבל לשים לב לא לעשות טעויות.

חלק 3: המחשות גראפיות – חלק פשוט וקל יחסית. לשים את הגרף יחד, ללחוץ ALT + Prt Sc (להביא צילום מסך) ולהדביק ישירות לתוך הקובץ וורד (Ctrl+V). קליק ימני באופיס 2010 יאפשר לכם לערוך את תמונה ולהשאיר רק את החלקים הנחוצים.

חלק 4: מודל ה- CAPM – בד”כ מדד הבטא מובהק, אם יצא לכם לא מובהק תבדקו את עצמכם טוב טוב. האם העיבוד עד עכשיו היה טוב? האם המודל שנאמד בפועל הוא המודל אליו מתייחסת השאלה? יכול להיות שעשיתם סלט מהנתונים?

חלק 5: אמידת מודלים תחת הנחות שונות – שאלה מאוד טכנית. פשוט להריץ את כולם ולתת פירוש לתוצאות. רמז: הבעיתיות בהשוואת מודלים עם משתנים מוסברים שונים היא?

חלק 6: מקדמי ההסבר המתוקננים – אנחנו מתקדמים בחומר. שימו לב שמקדם הסבר רגיל, לא המתוקנן, לא יכול לרדת ברגע שמוסיפים משתנים מסבירים, גם אם לא תורמים כלום במקרה הכי גרוע הוא ישאר אותו דבר.

חלק 7: מגמה על פני זמן – שימו לב שלא לכתוב סתם השערות. רק איפה שמבקשים, לא ביקשו אז לא צריך לכתוב השערה. ואפשר להסתמך על p-value  מתוך הפלט.

חלק 8: מתאם סדרתי – את מבחן Durbin-Watson ניתן לראות גם ישירות מתוך הפלט הראשוני של המודל. לא צריך להריץ שום דבר במיוחד. לגבי שאלת ה- BLUE… רמז: במקום שאין צורך לשנות את האומדים אין צורך לשנות את האומדים.

חלק 9: הטרוסקדסטיסיות – אין צורך להסתבך יותר מדיי. לענות קצר ולעניין.

חלק 10: LOGIT – בדרך כלל הטבלה הקטנה עם המודל לא עוברת טוב לקובץ Word. פשוט ליצור טבלה חדשה ולהעתיק ידני את הערכים לא יותר מדיי מסובך. לשים לב שמסתכלים על הטבלה נכון.

חלק 11: מולטיקולינאריות – שימו לב שתמיד כמעט קיים מתאם בין המשתנים המסבירים ואנחנו אף מצפים שיהיה כזה מתאם. בדרך כלל התופעה לא גורמת לנזקים קשים כל עוד המודל הנכון נאמד. צריך לשים לב שמה שמובהק עשוי להראות כלא מובהק.

חלק 12: יבוא הנתונים על המניה מהבורסה בניו יורק – חלק טכני, קצת יותר מעצבן מהקודמים, קצת יותר עבודה ידנית אבל מתגברים.

חלק 13: המחשות גראפיות של הסדרות העתיות בתל אביב ובניו יורק – כאן זה קצת יותר מעניין.  כאן צריך באמת להבין מה משמעות הגרפים. מהו בעצם Fitted actual plot?

חלק 14: הקשר בין מחירי המניה בתל אביב ובניו יורק אני רק ארמוז שע”פ תאוריית הארביטראז’, חייב להיות קשר חזק בין המחיר בבורסה בת”א לבין המחיר בנאסד”ק.

לסיכום, ממ”ן 19 הוא ממ”ן קשה שדורש ידע רב באקונומטריקה מצד אחד ויכולות טכניות ומחשוב גבוהות בעבודה עם נתונים מן הצד השני. העבודה יכולה לשדרג את ממוצע הממנים בקורס ובכך להשפיע על הציון הסופי. למתקשים מומלץ להסתייע רק בכותבים עם ניסיון מוכח בכתיבת עבודות ורקע אקדמי מתאים.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות