דיני רווחה – אוניברסיטת תל-אביב – סקירה תיאורטית

קורס נפוץ נוסף בו אנו מסייעים לסטודנטים הוא קורס דיני רווחה אשר נלמד ב אוניברסיטת תל-אביב על ידי פרופ’ גיא מונדלק. במסגרת כתיבת עבודות אקדמיות אותם אנו מבצעים, נתקלנו גם בקורס זה. במסגרת הקורס יש לבצע מקצועית אשר דורשת מיומנות ובקיאות רבה בחומר הנלמד.

לבחור ברפורמה כלשהי (כל תהליך של שינוי במצב המשפט) המשיקה לתחומי הרווחה החברתית. הרפורמה יכולה להיות בחקיקה (ראשית או משנית), בליטיגציה, בהסכם קיבוצי או בכל מקור משפטי אחר. לבחון את הכלכלה הפוליטית של הרפורמה, ובין היתר – מה תכלית הרפורמה, מי היזמים, מה עמדות קבוצות אינטרסים ושחקנים אחרים בעד או נגד הרפורמה, מה מסביר את הצלחת העברת הרפורמה או כישלונה, עד כמה הרפורמה היתה מושתתת על ידע ומה הערכים שבבסיסה, מה היו תוצאות העברת הרפורמה (או אי העברתה), ועד כמה יש בה משום קרש קפיצה להליכי שינוי נוספים.

חלק ראשון : ״מדינת הרווחה״:

תמונת מצב – ישראל-

רקע:

  • המוסד לביטוח לאומי, דו”ח העוני (2015)
  • דן בן דוד, מדריך שורש לחברה וכלכלה בישראל (2015)
  • מרכז אדווה, תמונת מצב (2016)

מדינת הרווחה:

  • אברהם דורון, “משטר הרווחה במדינת ישראל: מגמות השינוי והשלכותיהן החברתיות”, סוציולוגיה ישראלית ה(2):417 (2003).

המדינה – המחוקק: אוניברסליות מול סלקטיביות:

  • אברהם דורון בזכות האוניברסליות – האתגרים של המדיניות החברתית בישראל (ירושלים, תשנ”ז) עמודים 27-32.
  • Korpi and Palme, The Paradox of Redistribution and the Strategy for Equality, American Sociological Review 63(5): 661-669, 675-683 (1998).

המדינה – הרשות השופטת: זכויות חברתיות וכלכליות:

  • TH Marshall. Citizenship and Social Class, in: Class, Citizenship and Social Development (1949)
  • כנסת ישראל, הצעה לחוקה (2006) – הפרק על זכויות חברתיות [עיון כללי]; האמנה הבינלאומית לזכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות
  • בג”צ 1554/95 עמותת שוחרי גיל”ת נ’ שר החינוך, פ“ד נ(3) 2
  • בג”צ 2599/00 יתד נ’ משרד החינוך, פ“ד נו(5) 834
  • עפ”א 80137/07 מוסה דכא נ’ עירית תל אביב ( 4.2.2008); רע”פ 2885/05 הועדה המקומית לתכנון ובניה ת”א נ’ מוסה דכא (12.11.2009)

 

סמינריון בכלכלה – סטיסטיקה – אוניברסיטת תל-אביב

נושא שלישי : חישוב מדדי מרכז עבור משתנה בדיד ועבור משתנה רציף-

  1. להלן נתונים של ציונים שנאספו בכיתת לימוד עבור 10 תלמידים במתמטיקה:

20, 20, 10, 100, 50, 50, 90,40, 30, 80.

א. מהו הציון השכיח? אם ישנו יותר משכיח אחד? יש לפרט.

 

סמינריון – מוסר המשך – אוניברסיטת תל-אביב

  1. מהם ההבדלים בין ממלכת התכליות כפי שמוצגת דרך הנוסחה השלישית של הצו המוחלט לבין תפיסתו של הגל בדבר הסדר החברתי התבוני הממומש?

לסיכום, כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום ב דיני רווחה הן עבודות יישומית הדורשת עמידה בדרישות קפדניות של המרצה, בנוסף ליכולת ניתוח ספרות וידע אקדמי מתאים. Write2Me מביאה עמה את ארגז הכלים האקדמי המתאים להתמודדות עם עבודות אלו. הציונים טובים, הסטודנטים מרוצים, אז למה אתם מחכים?

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות