יש לנתח את היצירה המוזיקלית בראי המקור שעל פיו חוברה, ולדון בעקרונות של עיבוד. בין היתר ניתן להתייחס לנקודות הבאות (לאו דווקא על פי הסדר, ויש למצוא עוד היבטים): איך התיחסו היוצרים אל המקור שעל פיהם חיברו את יצירתם, מה השינויים שחוללו ביצירה כדי להתאימה למדיום החדש, על אילו עקרונות אסתטיים ויתרו, מה המציאו – והאם יש הצדקה לעיבוד והשינויים שעשו.

רשימת היצירות:

הסימפוניה מס’ 6 (“הפסטורלית”) של בטהובן והעיבוד הקולנועי של וולט דיסני מהסרט “פנטסיה”

מחזור הקונצ’רטי לכינור ותזמורת “ארבע העונות” של ויוואלדי ומחזור הסונטות שעל פיו הולחנה המוזיקה

המחזמר “סיפור הפרברים” והמחזה “רומיאו וג’ולייט” של שייקספיר – והמחזה “קזבלן” מאת י’ מוסינזון

האופרה “לה טרוויאטה” מאת ורדי והספר שעל פיו נוצרה: “הגברת עם הקמליות” מאת אלכסנדר דימא הבן

  • להשוות גרסאות שונות של המחזמר באמצעי ביטוי שונים, כמו הצגה על הבמה וסרט קולנוע
החויה הקלאסית - המכללה האקדמית ספיר - עבודה חדשה
החויה הקלאסית – המכללה האקדמית ספיר – עבודה חדשה