איך לכתוב עבודה אקדמית בפסיכולוגיה?

מדובר בשאלה שנשאלה על-ידי רבים וטובים. עבודה כזו היא מחקר אישי המבטא כישורים ויכולות אקדמיים של הסטודנט החינני הלומד במוסד אקדמי כלשהו (ובמילים אחרות: במוסד להשכלה גבוהה). עבודה אקדמית משקפת את יכולותיו האקדמיות של הסטודנט מבחינת הבנה, שפת כתיבה, מקוריות ויכולת הסקת מסקנות בתחום ובנושא עליהם בחר לכתוב עבודה – גם כאשר זוהי כתיבת סמינריון בפסיכולוגיה. ישנם הטוענים כי מדובר בשיא הלימודים האקדמיים – כאשר התלמיד מיישם את מה שלמד ומבטא זאת בכתיבת עבודת סמינריון כהלכתה.

אמות מידה להערכת עבודת סמינריון דומות לאלו של כתיבת מאמרים לאקדמיה. מבנה עבודה מחקרית אקדמית יהיה לרוב זהה ועל כן כדאי להיעזר בעבודה אקדמית לדוגמא. המבנה שיטתי למדי, מה שמסייע לסטודנט לבנות שלד לפני תחילת הכתיבה. הדבר יקל על התלמיד ויסייע לו להתרכז בפרק אחד בכל פעם – וגם יצבור ניסיון בכתיבת עבודה סמינריונית בצורה הטובה ביותר האפשרית.

החשיבות של תכנון מראש לטובת תוצאה מעולה

טרם ניגשים לשאלה החשובה הנוגעת בכתיבת עבודה אקדמית, רצוי להתחיל בעבודת רקע כהקדמה. תכננו מראש את תחום המחקר, כך שיתאפשר לכם זמן מספק לקרוא ספרות מקצועית אודותיו. הישארו ממוקדים בנושא הנבחר. בצעו סינון איכותי של מאמרים אקדמיים ודעו מה חשוב לכלול בעבודה ועל מה אפשר לוותר. הקפידו לרשום הערות שיקלו עליכם לחזור אל הפניות רלוונטיות. תמיד תוכלו לשוב במסגרת סקירת הספרות ובסיומה, ולהרחיב כך תחומי ידע רלוונטיים.

נו, אז מה עושים בתכל'ס?

בוודאי תשמחו לדעת שלא קשה בימינו למצוא מידע חשוב אודות הדרכים לכתוב עבודה אקדמית. ידעתם, למשל, שהמבוא הוא החלק שרצוי לכתוב בתום כתיבה העבודה? יש היגיון בדבר, כיוון שהמבוא הוא מעין תקציר לעבודה – ותקציר כזה אפשר לכתוב בצורה הטובה ביותר לאחר שהעבודה כתובה במלואה – כאשר הכותב כבר מכיר את הנושא על בוריו ומסוגל לכתוב תקציר עבור הקורא. יש גם חלק בעבודה הנקרא רקע תיאורטי או סקירת ספרות – והוא אחד הפרקים המורכבים יותר בעבודה זו. עבור כתיבת חלק זה יש להשתמש בספרות המחקרית לנושא ולבדוק מה נכתב בנושא בעבר. המחקר המבוצע מחקר את הרקע התיאורטי למטרת המחקר.

כתיבת עבודה אקדמית – להתחיל?

כמו כל התחלה, גם התחלה של כתיבת סמינריון בפסיכולוגיה, או כתיבת סמינריון בכל תחום אחר, אינה קלה במיוחד. מה עושים? פשוט להתחיל לכתוב – ואז תמצאו את הזרימה שלכם. תוכלו לנסות להשתמש במבנה דומה בתחילתה של כל פסקה – משפט פתיחה המרמז או מסביר על מה ידובר בפסקה זו, תוכן הפסקה ומשפט מסכם.

את העבודה יש לפרקי משנה תוך מתן כותרות מתאימות – מה שיסייע ליצירת המשכיות בעבודה. אם לתחושתכם העבודה קצרה מדי, בחנו את סופיהן של הפסקאות שכתבתם ונסו לחשוב על נקודות המשך. במידה שתבצעו זאת נכונה במסגרת העבודה כולה, תוכלו ליצורו דף נוסף עבור כל דף שכבר נכתב. עם זאת, הקפידו להיות עקביים בטיעוניכם במהלך העבודה כולה. אם אתם מגלים קטעים שלתחושתכם אינם רלוונטיים לשאר העבודה, כתבו אותם מחדש.

אחת הטעויות הנפוצות של סטודנטים היא להתחיל "למרוח" את העבודה. חוזרים על מילות קישור, מתבלים בהמון ביקורת אישית והגיגים וכדומה. בודק העבודה מזהה זאת בקלות ויכול בהחלט להוריד על זה די הרבה נקודות – חבל.

להצעת מחיר עוד היום

למה לבחור בנו?

שירות אישי

אנחנו מתחייבים להמשיך ולשמור על קשר גם לאחר מסירת העבודה.

שירות אישי

כל בעיה שתתגלה, כל פגם שימצא – אנחנו כאן בשביל לפתור ולעזור, כי ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו!

מקצועיות

התחייבות לכותבים מקצועיים, איכותיים ואמינים בעלי תארים אקדמיים.

מקצועיות

אנו מקפידים על איכות הכותבים שלנו באמצעות תהליך גיוס קפדני.

איכות ומקוריות

התחייבות מלאה למקוריות ולעבודה איכותית בהתאם לדרישות הסטודנט.

איכות ומקוריות

כל עבודה שנמסרת ללקוח עוברת בקרה אקדמית ובדיקת מקוריות לפני שנמסרת ללקוח.

מה הלקוחות שלנו חושבים עלינו?

תודה רבה לגל על העבודה באקונומטריקה. עד הרגע האחרון לא האמנתי שזה עד כדי כך פשוט. שמחתי לראות שטעיתי. תודה גדולה גם למיכל על הסבלנות הרבה והמקצועיות. ישר כח!
מאור, האוניברסיטה הפתוחה
רציתי לעדכן שקיבלתי 89 בסמינריון במימון. תמסרו תודה גדולה לאורטל על ההשקעה והזמן. נתראה בסמינריון הבא.
מיכל, המרכז הבינתחומי הרצליה
למיכל, רציתי להודות לך ולדורון על הסמינריון המושקע והיחס האישי. אני לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיכם. קיבלתי 92 בסמינריון במוסר ועסקים עם המנחה הכי קשה פתוחה!
אלכס, הקריה האקדמית אונו

שתפו ברשתות החברתיות