בסמינריון איכותני בחינוך, קיים פרק רקע תיאורטי אשר מהווה סקירת ספרות בנוסף לפרק ממצאים איכותני. הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות בניהול בינ"ל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לחלק מבוא והקדמה מתוך עבודה מלאה בנושא שילוב טכנולוגיה בהוראות מתמטיקה

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

מטרת המחקר

המטרה הספציפית של המחקר הזה הנה לבחון את השימוש בסביבת ממוחשת בלמידה בתחום המתמטיקה אצל ילדים.

מקצוע מתמטיקה במערכת החינוך נמצא זה זמן רב במכרז ההתעניינות בקרב מקבלי החלטות בדרג הלאומי, בקרב חוקרים, מורים והורים. ההכרה בחשיבות המקצוע כמקדם את העתיד המקצועי והתעסוקתי של התלמידים מחד גיסא, ושל הכלכלה והחברה מאידך גיסא, רק הולכת והמתעצמת.

יחד עם זאת, מחקרים השואתיים על רמת הידע המתמטי של תלמידי ישראל מראים שתלמידי ישראל, נכון לשנת 2012, מפגינים מיומנויות במתמטיקה מתחת לממוצעת של מדינות החברות בארגון בינלאומי של המדינות המפותחות (OECD, 2016). בנוסף, על פי נתונים של משרד החינוך, שפורסמו בדוח של מכון הנרייטה סאלד – המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות בשנת 2014, בין השנים תשס"ח לבין תשע"ב, חלה ירידה ניכרת במספר תלמידי י"ב שנבחנו במקצוע מתמטיקה 5 ברמה של 5 יחידות לימוד, בו בזמן שחלה עליה משמעותית באלה שנבחנו באותו מקצוע ברמת של 3 יחידות לימוד (דביר ואחרים, 2014). מאז, משרד החינוך משקיע מאמצים להפיכת המגמה ולהעלאת מספר התלמידים הלומדים מתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד. זאת לאור ההכרה בחשיבות של לימודי מתמטיקה הן לתלמיד באופן אישי והן לחברה ולכלכלה הלאומית. בהמשך לכך, המחקר הנוכחי מנסה לתרום את חלקו הצנוע בשיפור היכולות של תלמידי ישראל בלמידה מתמטיקה.

מטרת המחקר – סמינריון איכותני שילוב טכנולוגיה בהוראת המתמטיקה

פן נוסף במטרת המחקר הנוכחי קשור בהכנסת טכנולוגיות כמו חומרות ותכנות לעבודה החינוכית, תופעה שהופכת לדבר מובן מעליו במערכות החינוך בעולם, גם בישראל. הכניסה המסיבית של אמצעים אלה אמורה לחולל מהפכה של ממש בכל היבט הקשור לחינוך בית ספרי, החל בעיצוב תכניות הלימודים, הכשרת מורים, פיתוח של אמצעים דידקטיים חדשים ועוד.

בעבודה זו נתמקד בתכנת "אקסל" של חברת מיקרוסופט. הפופולריות של יישומי מיקרוסופט איננה עומדת במבחן Hayne & Tabach, 2014; Parette et al. 2013)). מדובר ביישומים מאד נגישים הן בבית הספר והן בבית, הן לילדים והן למבוגרים. חשיבותם של יישומי מיקרוסופט בתהליכי למידה של ילדים איננה מצטמצמת במידת הנגישות אליה, אלא מקבלת משנה תוקף לאור העובדה שגם בהמשך החיים של הילדים כמבוגרים יש סבירות מאד גדולה להמשך השימוש באותם היישומים, הן אוניברסיטה, הן בלימודי המשך והן בעולם העבודה.

תכנת אקסל הנה בעצם הגיליון האלקטרוני (spreadsheet)  שיעודה הוא בעיקר ביצוע חישובים רבים על ערכים רבים במקביל. הגיליון האלקטרוני הראשון למחשבים אישיים יצא לאור בשנת 1979. תכנת אקסל מאפשרת, כמו כל גיליון האלקטרוני, ליצור מניפולציות נתונים באמצעות רשת של תאים המסודרים בשורות ממוספרות ועמודות בעלות שם וכך מאפשרת מיפוי של כל תא באמצעות מיקומו בעמודה ובשורה. באקסל יש כמות משמעותית של כלים להצגה גרפית של הנתונים שיכולים להתעדכן בעקבות שינויים בנתונים. לכן היא נחשבת לכלי זמין להדגמה של מושגים ומשפטים מתמטיים, גרפים, ועוד.

המחקר הנוכחי מנסה לבדוק מידת המיומנות בשימוש בתכנת הגיליון האלקטרוני אקסל אצל ילדים בגל בית הספר היסודי בפתרון שאלות הדורשות חישובים מתמטיים בסיסיים. לצורך זה נגדיר בדיקת המיומנות כיכולת של הילדים להשתמש בתכונות תכנת אקסל לטובת חישובים ובניית גרפים שיובילו אותם לתשובות לשאלות עם בסיס מתמטי בסיסי. כלומר, נרצה לבחון את היכולות של הילדים לערוך אינטרפולציה בין ידיעות קודמות בשימוש בגיליון אלקטרוני לבין פתרון לשאילה שאמנם בבסיסה דורשת חישוב מתמטי אך נובעת מעולמות תוכן אחרים.

ננסה גם לבחון את היכולות של הילדים למצאו בעצמם כילים הקיימים בתכנת אקסל, גם אם לא השתמשו בהם קודם.

להצעת מחיר עוד היום

    למה לבחור בנו?

    שירות אישי

    אנחנו מתחייבים להמשיך ולשמור על קשר גם לאחר מסירת העבודה.

    שירות אישי

    כל בעיה שתתגלה, כל פגם שימצא – אנחנו כאן בשביל לפתור ולעזור, כי ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו!

    מקצועיות

    התחייבות לכותבים מקצועיים, איכותיים ואמינים בעלי תארים אקדמיים.

    מקצועיות

    אנו מקפידים על איכות הכותבים שלנו באמצעות תהליך גיוס קפדני.

    איכות ומקוריות

    התחייבות מלאה למקוריות ולעבודה איכותית בהתאם לדרישות הסטודנט.

    איכות ומקוריות

    כל עבודה שנמסרת ללקוח עוברת בקרה אקדמית ובדיקת מקוריות לפני שנמסרת ללקוח.

    מה הלקוחות שלנו חושבים עלינו?

    תודה רבה לגל על העבודה באקונומטריקה. עד הרגע האחרון לא האמנתי שזה עד כדי כך פשוט. שמחתי לראות שטעיתי. תודה גדולה גם למיכל על הסבלנות הרבה והמקצועיות. ישר כח!
    מאור, האוניברסיטה הפתוחה
    רציתי לעדכן שקיבלתי 89 בסמינריון במימון. תמסרו תודה גדולה לאורטל על ההשקעה והזמן. נתראה בסמינריון הבא.
    מיכל, המרכז הבינתחומי הרצליה
    למיכל, רציתי להודות לך ולדורון על הסמינריון המושקע והיחס האישי. אני לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיכם. קיבלתי 92 בסמינריון במוסר ועסקים עם המנחה הכי קשה פתוחה!
    אלכס, הקריה האקדמית אונו

    שתפו ברשתות החברתיות