ממצאים – למידה מתווכת ומערכת היחסים עם התלמידים ב – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי – סמינריון בחינוך

סמינריון בחינוך מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי ה-APA וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק ממצאים והמשך לסמינריון איכותני בחינוך בנושא בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ממצאים – סמנריון בחינוך – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

3.4 למידה מתווכת ומערכת היחסים עם התלמידים

בהתאם לכך, תכנית ההתערבות הדגישה לבנות השירות את חשיבות האינטראקציה, הקשר האישי, התקשורת המתווכת והיחסים האישיים עם הילדים. בראיונות שנערכו לאחר תכנית ההתערבות, שתי בנות השירות הדגישו שללא הבנה זו, לא היו מוצאות כל משמעות בעבודתן וכי הבנה זו היא שמאפשרת להן סיפוק והצלחה בעבודתן. כאשר הן נשאלו שוב לגבי תפקידיהן בכיתה, שתיהן מציינות בעיקר את האספקט הרגשי ואת מערכת היחסים עם הילדים, וכאשר נשאלו שוב לגבי “הערך המוסף” שלהן בכיתה, שתיהן הדגישו כי ערך זה מצוי במערכת היחסים ובקשר הייחודי שלהן עם הילדים.

            כך מתארת נ’ את ההבדל: “בתחילת השנה ממש לא כל-כך הבנתי מה התפקיד שלי והתרכזתי בעיקר בלמלא את הדרישות והבקשות של כל המורות ושכולם יהיו מרוצים ממני ושיעבור “חלק”. עכשיו זה ממש אחרת… אני מרגישה חלק מהכיתה ומהילדים וממש אכפת לי מהם” (נ’) או: “אני יוזמת מעצמי שיחות עם הילדים, שבכלל לא חשבתי על זה בתחילת השנה ונמנעתי מזה כי פחדתי להתקרב אליהם או לפגוע בהם, עכשיו אני מבינה עד כמה זה משמעותי הקשר שלי איתם ואני מעצמי לוקחת ילד הצדה, מדברת איתו מלב אל לב, מרגיעה אותו, מבינה את הבעיות שלו- זה החלק הכי משמעותי שלי בכיתה לדעתי, שבכלל לא היה בתחילת שנה” (נ’) וכן: “הייתי יותר בקטע ה”לימודי, פחות הבנתי את הקשר האישי והרגשי ושהוא ממש חשוב. גם לי וגם להם…”. היא מתארת את חלקה המשמעותי של ההכשרה בשינוי זה שחל בה: “כל הנושא שדיברנו הרבה על הלמידה המתווכת ועל המשמעות הגדולה של האינטראקציה איתי גרמה לי לשנות לגמרי את הדרך שבה אני מסתכלת על הקשר שלי איתם, ולהבין שאני לא שם רק בשביל המורות, אלא בשביל הילדים, שלנוכחות שלי יש משמעות שיכולה להיות בשבילם ממש גדולה אם רק אני אדע איך לנווט אותה ובלי ההכשרה בכלל לא הייתי הולכת לכיוון הזה, אז זה מבחינתי שינה את הכל” (נ’). גם ש’ מתארת את השינוי שחל בה בעקבות ההכשרה: “בגלל כל מה שלמדנו בהכשרה על ילדים אוטיסטים אני מרגישה כל-כך טוב כאילו שהגעתי לרמה שהם מדברים איתי מיוזמתם, ומשתפים אותי ואוהבים אותי, כאילו סומכים עליי ממש” (ש’) וכן: “הילדים ממש אוהבים אותי בכיתה ומלא פעמים אז הם מספרים לי דברים שם לא מספרים למחנכת, ומסכימים לעשות דברים רק איתי, או שפתאם בפרטני אז ילד עושה משהו שהוא לא עשה לפני זה ואני אומרת לעצמי וואי כאילו יש מצב שזה בזכותי? זה ממש ממש כיף ומעלה את הביטחון שלי ומספק אותי” (ש’). כמו כן, כאשר נשאלו בשנית על הערך המוסף שלהן בכיתה שתיהן מציינות את הערך הנוגע לאישיות הייחודית שלהן ולקשר עם התלמידים: “אני זה אני ויש לי את הקשר שלי עם הילדים שהוא לא הקשר שלהם. איתן יש להם מערכת יחסים שמבוססת על דברים אחרים, על ציפיות אחרות והרגשת “סמכות” אחרת, ולנו יש קשר אחר והקשר הזה ממש עוזר לילדים ומאפשר להם דברים שלא היו מתאפשרים בלעדיי, וזה הבנתי בגלל מה שלמדתי בהכשרה” (נ’) או: “שהילדים אוהבים אותי ואני אותם וככה כאילו הם עובדים, ואכפת לי, ואני דואגת להם ועוזרת להם להתקדם ולהצליח ולהתגבר על כל מיני קשיים” (ש’).

גם התצפיות שלאחר ההתערבות גילו יחסים אינטימיים קרובים וחמים בין בנות השירות לילדים, תקשורת מתווכת, תיווך משמעות, אינטראקציה רבה ומעורבות רגשית של בנות השירות- אשר אפיינה את התנהגותן בתצפיות המאוחרות. כך, נ’ נראתה עוד בטרם הכניסה לכיתה כשהיא מדברת עם אחת הילדות המשחקת בשיערה של נ’, היא יושבת בצמוד לילדה במהלך השיעור, משתמשת בתיווך משמעות, מעודדת אותה, תומכת בה, מלטפת אותה, עוזרת לה איפה שקשה ומעניקה לה ביטחון עצמי המאפשר לילדה לקרוא בפני כל הכיתה למרות הקשיים שלה. היא גם מעודדת את הילד ב’, ממנו הייתה מרוחקת בתצפית הראשונה, יוצאת עמו החוצה, מרגיעה אותו, מדברת איתו באופן אישי, דואגת לו ותומכת בו, מה שמאפשר לו לחזור ולקחת חלק פעיל בשיעור. גם ש’, בניגוד לשיעור חינוך טרם ההתערבות, מגלה מעורבות רגשית גדולה בשיעור, אחד הילדים אף מציין כיצד יהיה לו קשה בלי ש’ והיא מעודדת אותו לכתוב לה ולחבריו מכתביו, היא מציירת להם ציורים ומגלה מעורבות גדולה ויכולת הבנה ואמפתיה רחבה.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות