כתיבה מדעית – התמודדויות מטפלים ומטופלים במציאות רפואית משתנה

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

התמודדויות מטפלים ומטופלים במציאות רפואית משתנה

סקירת ספרות

     מחלת הסרטן הינה מחלה קשה, המציבה קשיי התמודדות הן למטופלים (Park, 2016) והן לצוות המטפל ואחיות (Faithfull, Samuel, Lemanska, Warnock & Greenfield, 2016) . כתוצאה מהתקדמות המדע והטכנולוגיה המאפשרים טיפולים מצילי חיים עבור חולי סרטן, אותם חולים מסוגלים לחיות תקופה ממושכת הרבה יותר מזו אשר הייתה עד לפני כמה שנים. המשמעות לכך היא שהן עבור החולים והן עבור המטפלים בכלל והאחים והאחיות בפרט, שגם אלו וגם אלו נדרשים להתמודד עם מצבים חדשים יחסית, שבהם נדרש טיפול שגרתי, תקופתי או מונע, במטרה לעקוב ולשמר את מצבם הטוב יחסית של אותם חולים, הן על ידי הם עצמם, והן על ידי האנשים המוסמכים לכך (Faithfull et al., 2016). מסקירת הספרות עולים הקשיים הן של המטופלים והן של הצוות הסיעודי המטפל  בהתמודדות עם המצב המורכב של מחלת הסרטן (Park, 2016, Faithfull et al., 2016;).

     מחלת הסרטן הינה מחלה קשה, המצריכה התמודדות מורכבת מצד המטופלים. לא אחת נמצא, כי יכולתם של מטופלים להתנהל במסגרת המחלה עם טיפולים המתרחשים כאשר אין בנמצא גורם רפואי בנמצא, יכול לשנות בצורה מהותית את תוצאות הטיפול ולמנוע סיבוכים מיותרים אשר מסוגלים לבסוף לסכן את החולה (Park. 2016). למעשה, אותו מחקר הראה כי כאשר מכינים את החולה, ומקנים לו את הידע הרצוי, הדבר מוביל לתוצאות מידיות שמפחיתות את הסיכוי לסיבוכים ומפחיתות את רמת הסיכונים למטופל במסגרת הטיפול. יותר מכך, המטופלים חשים שותפים לטיפול וגישתם משתנה בהתאם. כך, בהחלט ניתן ללמוד כי הן המטופלים והן המטפלים הם אחראים שותפים לטיפול מוצלח ומשפר חיים, במקום למסכן חיים (Faithfull et al., 2016).

כתיבה מדעית - התמודדויות מטפלים ומטופלים במציאות רפואית משתנה

     בנוסף, לקשיי ההתמודדות של המטופלים עם היותם חולים במחלת הסרטן, גם הצוות הסיעודי המטפל באותם חולים, נתקל לעיתים קרובות בקשיים שונים (Faithfull et al., 2016). הצוות המטפל נדרש למסוגלות עצמית לתמיכה פסיכולוגית, ליצור ערוצי תקשורת, ולתכנן את עתידו הטיפולי, עתידו התרופתי, וזיהוי סימפטומים שמתגלים בהמשך הדרך אצל המטופלים. עם זאת, בפועל, המטפלים אינם תופסים את עצמם כבעלי מסוגלות עצמית גבוהה, ובעיקר בכל הנוגע לניהול עתידו הרפואי והתרופתי של חולה הסרטן המחלים. כמו בסוגיית המטפלים, ניתן להבחין בתחושה של חוסר מיומנות והכשרה של המטפלים נוכח סיטואציה חדשה שנובעת מיכולות מדעיות ורפואיות חדשות (Park, 2016).

     מסקירת הספרות עולה החשיבות של הנחיה והרחבת הידע, הן של המטפלים והן של המטופלים בטיפול והתמודדות עם מחלת הסרטן, אשר תאפשר את קצירת פירות המדע לטובת החולים. באמצעות תכניות שיכינו את המטופלים והמטפלים, יוכלו שני הגורמים לשתף פעולה ולסייע זה לזה להביא את הטיפול ואת התהליך הטיפולי המורכב המתבצע לאחריו, וכך לנסוך תחושת ביטחון ומסוגלות, הן בקרב המטפלים והן בקרב המטופלים, לטובת טיפול יעיל, ומאריך חיים (Park, 2016, Faithfull et al., 2016;).

רשימת מקורות

Faithfull, S., Samuel, C., Lemanska, A., Warnock, C., & Greenfield, D. (2016). Self-reported competence in long term care provision for adult cancer survivors: A cross sectional survey of nursing and allied health care professionals. International Journal Of Nursing Studies 53, 85-94.

Park, J. Y. (2016). Implementing a central venous catheter self-management education program for patients with cancer. European Journal of Oncology Nursing, 25, 1-8.

 

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות