לקויי למידה זה נושא מאוד מאוד נפוץ באקדמיה ובחברה בכלל ועל כן נוטים לכתוב עליו בעבודות סמינריוניות ובעבודות אקדמיות, גם בחינוך וגם בפסיכולוגיה.

פה יש דוגמא יפה להצעת מחקר בנושא.

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

בא לך לקבל 50 ש"ח מתנה לקניית עבודה?

מטרת העבודה ו/או הבעיה המחקרית

מטרת העבודה לבחון את קיומו של קשר בין קיומה של לקות קריאה לקיומה של הפרעת קשב בקרב מבוגרים צעירים (סטודנטים) וכן לבחון אם קשר זה חזק יותר אצל גברים מאשר אצל נשים., 

הגדרה תיאורטית של המשתנה הבלתי תלוי     

קיומה של לקות קריאה התפתחותית: קיומה של הפרעת למידה ספציפית שמקורה הוא נוירולוגי ומאופיינת בקשיים בדיוק או שטף של זיהוי מילה ובאיות ובפענוח דלים. הקשיים נובעים מליקוי ברכיב הפונולוגי של השפה שהוא לעתים קרובות אינו צפוי ביחס ליכולות הקוגניטיביות אחרות כאשר אין בעיה בהוראת השפה (Chirsto, Davis & Brock, 2009)

הגדרה תיאורטית של המשתנה התלוי  

שיעור קיומה של הפרעת קשב: קיומו של דגם קבוע של היסח דעת- העדר קשב או היפאקטיבטיות אימפולסיביות המפריעים לתפקוד החברתי, הלימודי או התעסוקתי או למפריעים התפתחות. חלק מהתסמינים מופיעים לפני גיל 12וחלקם לפחות מופיעים ביותר ממערכת חיים אחת (DSM-5, 2013).

הגדרה תיאורטית של המשתנה הממתן

מגדר: גבר/ אישה

הקשר בין המשתנה הבלתי תלוי לבין המשתנה התלוי

1.ברמה התיאורטית (כיצד ניתן להסביר את הקשר)

2. ברמה המחקרית (מה נמצא במחקרים)

ברמה התיאורטית קיומה של לקות קריאה גורמת לקשיים רגשיים ואלה עלולים להחמיר את התסמינים של הפרעת קשב. ברמה המחקרית קיים בסיס נוירולוגי דומה לשתי ההפרעות. באופן ספציפי יותר ה-pars triangularis(PT) קשור לעיבוד הפונולוגי, שהינו הבסיס להתהוותה של דיסלקציה. מצד שני, נמצא שה-PT  מעורב בקיומה של הפרעת קשב (Kibby et al., 2009).

הקשר בין המשתנה הממתן לבין המשתנה התלוי

1.ברמה התיאורטית (כיצד ניתן להסביר את הקשר)

2. ברמה המחקרית (מה נמצא במחקרים)

 ברמה התיאורתית הקשיים הרגשיים בעלי לקות קריאה (ובכלל) שגברים מפתחים הינם יותר בכיוון של acting out למול נשים. הקשיים הרגשיים הללו מגבירים את המוסחות ומגבירים את האימפולסיביות וההיפר-אקטיביות שמאפיינים הפרעת קשב ואשר על כן משוער שמשתנה המגדר יהווה משתנה ממתן.

ברמה המחקרית מחקרי הדמיה מוחית הראו כי גברים ונשים מראים צורות שונות של הפעלת המוח במהלך העיבוד הפונולוגי, כך שהעיבוד השמעתי הוא מהיר יותר אצל גברים למול נשים שמוביל למוסחות רבה יותר (Lambe, 2015). בנוסף נמצא שגברים עם הפרעת קשב מראים יותר ליקויים רגשיים למול נשים (Yoshimassu, et al., 2018).

בא לך לקבל 50 ש"ח מתנה לקניית עבודה?

ראשי הפרקים ראשוניים  של העבודה

בכל עבודה אמפירית חייבים להיות הפרקים האלה: תקציר, מבוא, שיטה, תוצאות, דיון, רשימה ביבליוגרפית. אנא פרטו את ראשי הפרקים של הנושאים הספציפיים שתסקרו (אין צורך לומר שיהיה לעבודה תקציר). ציינו לפחות שלושה ראשי פרקים כאלו (אפשר ורצוי יותר) שכולם עוסקים ישירות בנושא העבודה מהיבטים שונים. וודאו שהכותרות בהירות מספיק כדי להבין את נושא הפרק. אם אי אפשר להבין את הנושא מהכותרת, הוסיפו הסבר קצר של מספר שורות.

א. תקציר

ב. מבוא

1. לקות למידה.

2. לקות קריאה – מהי?

3. הגורמים העומדים בבסיסה של לקות קריאה.

4. השלכות רגשיות של לקות קריאה.

5. הפרעת קשב.

6. הפרעת קשב והמצב הרגשי.

7. מגדר ולקות למידה.

8. מגדר והפרעת קשב.

9. מגדר לקות קריאה והפרעת קשב

ג. השיטה (יעשה שימוש בשאלון דמוגרפי לרבות דיווח עצמי על קיומה של לקות למידה, שאלון קונורס לדיווח עצמי לזיהוי תסמיני הפרעת קשב, שאלון PANAS לצורך בדיקת מצב רוח)

ד. התוצאות

ה. הדיון

עבודה סמינריונית בלקויי למידה

רשימה ביבליוגרפית

DSM-5 – Diagnostic and statistical manual of mental disorders. (2013). Fifth edition. Arlington: American Psychiatric Association.

Christo, C., Davis, J. M., & Brock, S. E. (2009). Identifying, assessing, and treating dyslexia at school. New York: Springer Science. 

Kibby, M. Y., Kroese, J. M., Krebbs, H., Hill, C. E. & Hynd, G. W. (2009). The pars triangularis in syslexia and ADHD: A comprehensive approach. Brain and language, 111(1), 46-54.

Lambe, E. K. (2015)/ Dyslexia, gender, and brain imaging. Neuropsychologia, 375(5), 521-536.

Yoshimasu, K., Barbaresi, W. J., Colligan, R. C., Voigt, R. G., Killian, J. M., Weayer, A. L., & Katusic, S. K. (2018). Adults with persistent ADHD: Gender and psychiatric comorbidities – A population-based longitudinal study. Journal of attention disorders, 22(6), 535-546.

להצעת מחיר עוד היום

למה לבחור בנו?

שירות אישי

אנחנו מתחייבים להמשיך ולשמור על קשר גם לאחר מסירת העבודה.

שירות אישי

כל בעיה שתתגלה, כל פגם שימצא – אנחנו כאן בשביל לפתור ולעזור, כי ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו!

מקצועיות

התחייבות לכותבים מקצועיים, איכותיים ואמינים בעלי תארים אקדמיים.

מקצועיות

אנו מקפידים על איכות הכותבים שלנו באמצעות תהליך גיוס קפדני.

איכות ומקוריות

התחייבות מלאה למקוריות ולעבודה איכותית בהתאם לדרישות הסטודנט.

איכות ומקוריות

כל עבודה שנמסרת ללקוח עוברת בקרה אקדמית ובדיקת מקוריות לפני שנמסרת ללקוח.

מה הלקוחות שלנו חושבים עלינו?

תודה רבה לגל על העבודה באקונומטריקה. עד הרגע האחרון לא האמנתי שזה עד כדי כך פשוט. שמחתי לראות שטעיתי. תודה גדולה גם למיכל על הסבלנות הרבה והמקצועיות. ישר כח!
מאור, האוניברסיטה הפתוחה
רציתי לעדכן שקיבלתי 89 בסמינריון במימון. תמסרו תודה גדולה לאורטל על ההשקעה והזמן. נתראה בסמינריון הבא.
מיכל, המרכז הבינתחומי הרצליה
למיכל, רציתי להודות לך ולדורון על הסמינריון המושקע והיחס האישי. אני לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיכם. קיבלתי 92 בסמינריון במוסר ועסקים עם המנחה הכי קשה פתוחה!
אלכס, הקריה האקדמית אונו

שתפו ברשתות החברתיות