ראיון עם נ | אחרי תוכנית התערבות – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי – סמינריון בחינוך

סמינריון בחינוך מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי ה-APA וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק ראיונות והמשך לסמינריון איכותני בחינוך בנושא בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ראיונות | נספחים – ראיון עם נ’ – סמנריון בחינוך – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

נספח 2: ראיון עם נ’ אחרי תכנית ההתערבות

מראיין: שלום נ’, אנחנו נפגשות שוב, לשוחח, לאחר שנפגשנו פעמים רבות במהלך השנה במסגרת תכנית ההכשרה שהשתתפת בה, והייתי רוצה לשמוע ממך על החוויות והרשמים שלך במהלך השנה. שוב, כמו בריאיון הראשון שביצענו, המטרה היא באמת להבין באופן אמיתי את הצרכים, הקשיים והחוויה שלך כבת שירות בבית הספר, אז באמת תרגישי חופשייה לגלות את כל אשר על לבך ואת כל מה שנשאר לך רלוונטי.

מראיין: תספרי לי על ההכשרה בה השתתפת במהלך השנה, מה בדיוק היה בה?

מרואיין: פעם בשבוע בימי שני נפגשנו אני, את וש’, בגלל שמדובר גם בשעה החופשית של המחנכות איתם אני עובדת, שעה שהן אמורות לשבת יחד ולתכנן דברים… אז לפעמים הן הצטרפו אלינו בכדי לשוחח על העבודה שלי איתן. אבל ברוב הפעמים למדנו דברים מוגדרים- על אוטיזם והפרעות קשב וריכוז, על למידה מתווכת, על השפעות, על התנהגויות שמאפיינות את הלקויות ועל התמודדיות אידיאליות איתן וכו’. וגם הקדשנו תמיד את כל החלק האחרון של המפגש לשיחה חופשית בינינו כשכל אחת שיתפה בקשיים ובאירועים מהשבוע האחרון, בדרך בה התמודדה, וכל היתר הציעו לה פתרונות, ושיתפו בדברים דומים שקרו להן, והמנחה גם נתנה את דעתה, המלצות וכו’. וכל הזמן שיתפנו בדברים שקרו לנו, זה ממש עזר. היו לנו גם כמה מפגשים במהלך השנה עם אנשי צוות נוספים- ישבנו לפעמים גם עם המנהלת, והיועצת, הפסיכולוגית, רכזת החינוך המיוחד, התרפסיטית בדרמה וכל הזמן הבנאדם שהוזמן לפגישה האיר לנו כל מיני צדדים נוספים של העבודה עם הילדים ועם ההפרעה שלהם ויכלנו להפנות אליו שאלות ספציפיות לגבי תלמידים מסוימים ולגבי בעיות מסוימות וזה ממש ממש עזר.

מראיין: בתחילת השנה דיברנו על העבודה שלך בכיתה וממה היא מורכבת. אני אשמח אם תספרי לי שוב על העבודה שלך בכיתה, מה בדיוק את עושה בזמן שהותך בכיתות? ומה לדעתך השתנה מתחילת השנה ועד לסופה?

מרואיין: וואו, השתנה המון. בתחילת השנה ממש לא כל-כך הבנתי מה התפקיד שלי והתרכזתי בעיקר בלמלא את הדרישות והבקשות של כל המורות ושכולם יהיו מרוצים ממני ושיעבור “חלק”. עכשיו זה ממש אחרת… אני מרגישה חלק מהכיתה ומהילדים וממש אכפת לי מהם באופן אישי ואני מכירה אותם. אני לא צריכה שהמורה תגיד לי “זה ככה וזה ככה” אני כבר לבד יודעת את הבעיות שלהם ואיפה לעזור. ברור שעדיין המורות מבקשות ממני ואני עושה, אבל זה מתוך הסכמה הדדית והבנה, לא “כמו תוכי”. חוץ מזה גם שאני ממש לקחתי על עצמי תפקידים מסוימים שלא היו בתחילת השנה… כמו למשל שאני יוזמת מעצמי שיחות עם הילדים, שבכלל לא חשבתי על זה בתחילת השנה ונמנעתי מזה כי פחדתי להתקרב אליהם או לפגוע בהם, עכשיו אני מבינה עד כמה זה משמעותי הקשר שלי איתם ואני מעצמי לוקחת ילד הצדה, מדברת איתו מלב אל לב, מרגיעה אותו, מבינה את הבעיות שלו- זה החלק הכי משמעותי שלי בכיתה לדעתי, שבכלל לא היה בתחילת שנה. כאילו, המחנכות לא יכולות כל הזמן להיות פנויות לזה כי הן עסוקות וכשאני מתקרבת לילדים ומדברת איתם והם מרגישים חופשי איתי ואוהבים אותי, וכאילו לפעמים אפילו עושים את הדברים “בשבילי” זה ממש  עוזר ונותן לי את הסיפוק הכי גדול, כאילו שיש משמעות לתפקיד שלי.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות