בסמינריון איכותני בחינוך, קיים פרק רקע תיאורטי אשר מהווה סקירת ספרות בנוסף לפרק ממצאים איכותני. הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות בניהול בינ"ל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לחלק תמליל מפגש שני 1 מתוך עבודה מלאה בנושא שילוב טכנולוגיה בהוראות מתמטיקה

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

נספח 3: תמלול המפגש השני 

289 חוקר הייתן מצויינות בפעם הקודמת. איך זה היה לכם?
290 קרן זה היה די קל. פשוט צריך להתרגל לתכנית.
291 אייל האקסל הוא מעולה.
292 קרן אבא שלי אומר שאין כמו האקסל.
293 אייל כן, גם אך שלי בתיכון אומר שמשתמשים בזה הרבה.
294 חוקר נכון מאד. עכשיו יש לנו עוד משימה. תקראו שוב בדף.
295 קרן או. קיי.
296 אייל מה זאת אומרת נקודות חיתוך? כמו במערכת צירים?
297 חוקר מה אתם חושבים?
298 אייל אני חושב שצריך לעשות מערכת של Y וציר X.
299 קרן כן, זאת אחת האפשרויות.
300 אייל טוב, אני רוצה לעשות. [אייל מתיישב מול המחשב]
301 קרן שמרנו את העבודה?
302 חוקר אני שמרתי לכם. תפתחו את קובץ "ראשונים".
303 אייל או. קיי.
304 קרן אפשר כאילו להחליף את הגרף. לא צריך לעשות מחדש.
305 אייל ברור.
306 אייל פותח את הקובץ ומתחיל לעבוד.
307 קרן פשוט תן שינוי סוג של גרף.
308 אייל כן, צריך לבחור משהו עם קווים, זאת אומרת עם צירים.
309 קרן בדיוק.
310 אייל הנה, מצויין.
311 קרן רואים יופי את הקווים.
312 אייל גם איפה שהקווים חוצים אחד עם השני.
313 קרן כתוב שצריך למצוא את " נקודות החיתוך בין הגרפים השונים ואת שיעוריהן."
314 אייל מה זאת אומרת שיעוריהן?
315 קרן אני חושבת שצריך להגיד כמה שווה הנקודה איפה שנחתכים.
316 אייל סבבה. קל.

המחקר על השימוש של גיליונות אלקטרונים בחינוך בכלל ובחינוך מתמטי בפרט, הנו חלק מתחום המחקר רחב יותר שדן בהשפעותיה של הטכנולוגיה בחינוך, הן בהוראה והן בלמידה. לאור ההתפתחויות הרבות שחלו בשדה החינוך והטכנולוגיה, טבעי הוא שהמחקר שהתפתח סביב הנושא הזה הנו רחב מאד. בתוך שדה מחקר רחב זה, חוקרים התעניינו בשימושים של גיליונות אלקטרונים בהוראה ובלמידה. בקר וסג'דן, במחקר שהתפרסם בשנת 2003, בחנו 25 שנים לשימוש גיליונות אלקטרונים בחינוך (Backer and Sugden, 2004). בתוך זה, הם ערכו סקירה מקיפה של המחקר שהתפרסם על הודות שימוש בגיליונות אלקטרונים בחינוך עד לפרסום המחקר. על פי הסקירה הזאת, הם מסכמים וטוענים ששתי סיבות מרכזיות הן אלו שהפכו את השימוש של בגיליונות אלקטרונים לכל כך נפוץ במערכת החינוך בכל העולם: (א) העדר הצורך בתיכנות (כמו למשל בBasic או ב Pascal) כדי לערוך חישובים, (ב) האפשרויות הרבות המוכנות מראש כמו שחלוף (transposition) של שורות נתונים, הצגות גרפיות מוכנות ועוד. לדעת החוקרים, אין עוררים על היתרונות בשימוש גיליונות אלקטרונים בכלל, והיתרונות של תכנת אקסל בפרט, ככלים יעילים בחינוך מתמטי, בכל שלבי החינוך הפורמלי, מהחינוך היסודי ועד לאקדמיה. אברמוביץ, אחד החוקרים היותר מצוטטים בחקר השימוש בגיליונות אלקטרוניים בחינוך, טוען באופן חד-משמעי שתכנות אלו הוכיחו להיות כלי חינוכי מאד יעל שעומד במבחן של עלות-תועלת. הוא מציין שלגיליונות אלקטרונים יתרונות משמעותיים ביצירת מודלים מתמטיים ויישומם בשאילות מתחומי ידע שונים ובפיתוח יכולות לפתרון בעיות או שאלות בתחומים שונים (Abramovich, 2003). רוטבן ואחרים מצאו שכלים דיגיטליים בחינוך עשויים להוות תרומה במספר מישורים: 1. הודות למהירות של עיבוד נתונים, מתאפשרת עבודה מאד אפקטיבית ויותר פרודוקטיבית. 2. הודות לאפשרויות הרבות של תצוגות גרפיות, עולה באופן משמעותי הדיוק ורמת הצגת של נתונים, דבר המשפיע באופן חיובי על מהלך של שיעורים. 3. כלים דיגיטליים מאפשרים בדיקה, שכתוב ועריכה של חומרים בצורה מהירה. 4. כילים דיגיטליים עוזרים להתגבר על קשיים של תלמידים בכתיבה או ציור ידנית, דבר אשר עשוי לתרום לתחושת הביטחון העצמי וסיפוק של הילדים. 5. כלים דיגיטליים עוזרים בהתמקדות בעיקר, שכן הם מהווים עזר חשוב בארגון החומרים ובהצגתם. 6. כלים דיגיטליים תורמים לגיוון ומשיכת עניין הודות לעושר בצורות הצגת החומרים והאפשרויות הטמונות בהכנסת אלמנטים משחקיים, ציורים, צבע, אלמנטים אסתטיים ועוד. 7. כלים דיגיטליים מקדמים את האוטונומיה של התלמיד ובו זמנית גם את האפשרויות של שיתופי פעולה בין ילדים (Ruthven, 2009). בקר וסג'דן מציינים מספר יתרונות בשימוש של גיליונות אלקטרונים בחינוך: (א) פיתוח של חשיבה אבסטרקטית, (ב) היכולת ביצירת תבניות וכללים, (ג) יצירת אפשרויות רבות של מחקר פתוח, מכוון פיתרונות, ושל למידה אקטיבית (Backer and Sugden, 2003). סטרלנד, עוד בשנת 1993, לאחר התנסויות עם תלמידי מתמטיקה מתקשים, טוענת שהשימוש בגיליונות אלקטרונים יכול לקדם מאד את היכולות למידה של אותם תלמידים, במיוחד הודות למאפייני הקשר שמתפתח התלמיד עם סביבה ממוחשבת, הדורשת ממנו פיתוח יכולות להַמְלָלָה ולהַמְשָׂגָה, יותר מאשר השימוש בנייר או אמצעים מודפסים (Sutherland, 1993).
תמליל מפגש שני 1 – שילוב טכנולוגיה בהוראות מתמטיקה


317 הילדים מציינים את הערכים של שתי נקודות חיתוך, ומצליחים להסביר את ערכן של הנקודות עם המילים שלהם אך בצורה טובה.
318 חוקר מצויין. בעצם נותר לכם רק עוד משימה וזהו.
319 קרן או. קיי. צריך לבחור שתי חברות בלבד ולחשב את ההפרש שלהן.
320 אייל סבבה. הבנתי. מה את מעדיפה לבחור?
321 קרן את הכחולה ואת הירוקה.
322 אייל סבבה. פשוט למחוק את הנתונים של הצהובה. דיליט [delete].
323 קרן רגע, אבל לא ככה. אתה צריך לעשות טבלה של ההפרשים.
324 אייל אין לנו את זה?

להצעת מחיר עוד היום

    למה לבחור בנו?

    שירות אישי

    אנחנו מתחייבים להמשיך ולשמור על קשר גם לאחר מסירת העבודה.

    שירות אישי

    כל בעיה שתתגלה, כל פגם שימצא – אנחנו כאן בשביל לפתור ולעזור, כי ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו!

    מקצועיות

    התחייבות לכותבים מקצועיים, איכותיים ואמינים בעלי תארים אקדמיים.

    מקצועיות

    אנו מקפידים על איכות הכותבים שלנו באמצעות תהליך גיוס קפדני.

    איכות ומקוריות

    התחייבות מלאה למקוריות ולעבודה איכותית בהתאם לדרישות הסטודנט.

    איכות ומקוריות

    כל עבודה שנמסרת ללקוח עוברת בקרה אקדמית ובדיקת מקוריות לפני שנמסרת ללקוח.

    מה הלקוחות שלנו חושבים עלינו?

    תודה רבה לגל על העבודה באקונומטריקה. עד הרגע האחרון לא האמנתי שזה עד כדי כך פשוט. שמחתי לראות שטעיתי. תודה גדולה גם למיכל על הסבלנות הרבה והמקצועיות. ישר כח!
    מאור, האוניברסיטה הפתוחה
    רציתי לעדכן שקיבלתי 89 בסמינריון במימון. תמסרו תודה גדולה לאורטל על ההשקעה והזמן. נתראה בסמינריון הבא.
    מיכל, המרכז הבינתחומי הרצליה
    למיכל, רציתי להודות לך ולדורון על הסמינריון המושקע והיחס האישי. אני לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיכם. קיבלתי 92 בסמינריון במוסר ועסקים עם המנחה הכי קשה פתוחה!
    אלכס, הקריה האקדמית אונו

    שתפו ברשתות החברתיות