תצפית עם ש | לפני תוכנית התערבות – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי – סמינריון בחינוך

סמינריון בחינוך מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי ה-APA וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק ראיונות והמשך לסמינריון איכותני בחינוך בנושא בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

תצפית | נספחים – תצפית עם ש’ – סמנריון בחינוך – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

נספח 2: תצפית עם ש’ לפני תכנית ההתערבות

התצפית נערכה בכיתה ו’, כיתת תקשורת בה שישה בנים ושתי בנות. השיעור הינו שיעור חינוך ובו נוכחים המחנכת, שתי סייעות וש’, בת השירות. כאשר הגעתי לכיתה, התלמידים חיכו מחוץ לכיתה, שיחקו, רבו וצעקו. אחת הסייעות עמדה איתם וניסתה להרגיע את הרוחות באמצעות כך שהרגיעה אותם ודיברה אליהם ברוך ובנעימות. לאחר מכן מחנכת הכיתה ז’ הגיעה, צחקה עם הילדים, פתחה את דלת הכניסה והילדים נכנסו וישבו במקומותיהם. בשלב הזה הגיעה גם ש’ בת השירות לכיתה, היא אמרה שלום למחנכת הכיתה ושאלה אותה מה לעשות, המחנכת אמרה לה שכעת היא רוצה לסדר את הכיתה בחצי מעגל לצורך שעת חינוך ושבינתיים תעמוד לידה ותכף תעזור לה. הסייעות ישבו במקומות ריקים ליד הילדים. המחנכת השיגה שקט בכיתה תוך שניות ומיד אמרה שכעת הם בשעת חינוך ושהיא מבקשת לשבת בחצי עיגול, היא הסבירה שבאם יהיו הפרעות או כל דבר מיד יחזרו למקומותיהם והזהירה ילדים מסוימים בשמם. הם צחקו אחד לשנייה. היא הסבירה להם בשקט שכל אחד ייקח את הכיסא שלו ויזיז את השולחן בשקט ובזהירות מעט אחורה כדי שיהיה לכולם היכן לשבת. הילדים קמו ומיד החלו לגרור שולחנות וכסאות ברעש רב, הסייעות וש’ עזרו להם. אחת הסייעות התערבה גם בענייני משמעת , הרגיעה ילדים שהזיזו חזק או דחפו, אך הסייעת השנייה וש’ רק הזיזו את השולחנות והכסאות ולא התערבו כלל בהתנהגות הילדים. הילדים ישבו אל מול הלוח והמחנכת הורידה את המקרן על מנת להציג לתלמידים סרטון העוסק ביום הכיפורים ובבקשת סליחות. בזמן שהמורה התעסקה עם המחשב והמקרן התלמידים לא היו שקטים, שני תלמידים קמו ממקומותיהם, אחד התלמידים התנדנד בכסאו ואף נפל כששאר הילדים צוחקים. הסייעת עזרה לו לקום והטיפה לו על התנהגותו, המחנכת אמרה שהיא לא מגיבה לשטויות האלה ושהם ילדים בוגרים ואילו ש’ ישבה שעונה על אחד השולחנות באחורי הכיתה ולא התערבה. המחנכת כיבתה את האור והתלמידים צפו בסרטון בדממה. לאחר מכן המורה הדליקה את האור וביקשה מהילדים לספר לה על מקרה בו ביקשו סליחה. התלמידים לא שיתפו פעולה ואף אחד מהם לא רצה לשתף, המחנכת דובבה אותם אחד אחד, אחד אחרי השני לספר ולאט-לאט התלמידים החלו לספר ולשתף בסיפורים שלהם על בקשת סליחה, בחלקם סיפורים קצרים מאוד שהסתכמו במשפט אחד. המחנכת עודדה אותם. הסייעות ישבו במעגל יחד עם הילדים וביניהם, ואילו ש’ נותרה באחורי הכיתה שעונה על השולחן. לאחר שסיימו לספר, ביקשה מהם המחנכת לחזור למקומותיהם בכדי לבצע דף עבודה בנושא סליחות, שוב נוצר רעש ובלגן בכיתה כשהשולחנות נגררו, ש’ עזרה להחזיר את השולחנות והכסאות וכך גם הסייעות והמחנכת אז הדבר עבר מהר יותר. הילדים ישבו והמחנכת חילקה להם ציור של יונת שלום ועליה ביקשה מהם לכתוב את שמם ולהעביר לחבר לידם בכדי שיכתוב להם משהו טוב עליהם וכך יצרו יונות שלום ועליהם כל התכונות הטובות שלהם בעיני החברים, ואותה יתלו בכיתה. ש’ עמדה בזמן זה ליד המחנכת בעוד הסייעות ישבו בין התלמידים. לאחר שהסבירה לילדים את המשימה ביקשה המחנכת מש’ לשבת ליד אחד הילדים בשם נ’ ולעזור לילדים במשימה. ש’ התיישבה ליד הילד, הילדים כתבו את שמם והעבירו את הדף לחבריהם, אך התקשו “לפרגן” לחבריהם במחמאות (במיוחד הבנות לבנים והבנים לבנות) ש’ עזרה לילדים לגזור את היונה מהדף תוך שהיא עוברת אחד-אחד, אך הפעילות הופסקה בצלצול ומרבית הילדים לא כתבו דבר על היונה מאחר והתעורר בלגן בכיתה.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות