דיני ראיות – הקריה האקדמית אונו – ד”ר דנה פוגץ’ – סמינריון במשפטים

קורס נפוץ נוסף בו אנו מסייעים לסטודנטים הוא קורס דיני ראיות אשר נלמד ב הקריה האקדמית אונו על ידי ד”ר דנה פוגץ’. במסגרת כתיבת עבודות אותם אנו מבצעים, נתקלנו גם בקורס זה. במסגרת הקורס יש לבצע מקצועית אשר דורשת מיומנות ובקיאות רבה בחומר הנלמד.

שאולי חזר מטיול בברלין כשבכבודתו מוסלקים 14,000 כדורי סמים מסוג אקסטזי. עם נחיתתו בנתב”ג, נתפס שאולי ונעצר ע” משטרת ישראל. בהמשך, הועמד לדין במחוזי על סחר בסמים. הוא הורשע לפי הראיות:

א. עדותו של השוטר אזולאי אשר תפס את שאולי וכבודתו עם הסמים בנתב”ג. בשעת עדותו של השוטר אזולאי בבית המשפט, הסתבר שהוא שכח מהי כמות הסם שנתפסה (כמות הסמים שנתפסו מופיעה בזכ”ד שכתב אזולאי בשעת התפיסה).

מהן האפשרויות העומדות בפני התובע , אם בכלל?

ב. שאולי הודה בחקירתו במשטרה במעשים המיוחסים לו.

במהלך המשפט פסל השופט את הודאתו של שאולי במשטרה, בשל העובדה שהשוטרים הכו אותו בעת גביית העדות. בהחלטתו קבע השופט:” אומנם שאולי מתאגרף אשר מכות אינן משפיעות עליו אולם אין זה ראוי שהודאה תגבה תוך שימוש באלימות ולכן אני פוסל אותה”.

ג. עדותה של גאולה, אשתו של שאולי , אשר העידה במשטרה כי שוחחה  עם שאולי לפני שטס להביא את הסמים,  אודות משלוח הסמים ששאולי עתיד לסחור בו ושישפר סוף סוף את מצבם הכלכלי.

ד. רוני, חברו הקרוב של שאולי נחקר במשטרה וטען כי שאולי טס לפחות 4 פעמים בשנה להביא סמים מחו”ל על מנת למכור אותם בארץ. במהלך עדותו של רוני בבית המשפט, שר רוני משירי נעמי שמר, מבלי להתייחס לשאלות הצדדים.

בית המשפט סירב לקבל את הודעתו במשטרה של רוני, וקבע כי בשל שירתו של רוני בבית המשפט, לצדדים לא היתה אפשרות לחקור את רוני, ולכן לא ניתן להתייחס כלל להודעתו במשטרה , ואין לדבריו במשטרה כל משמעות.

מבוא לקרימינולוגיה

מבוא לקרימינולוגיה – ד”ר אבי ברוכמן

  1. טיפול בילדים מוכים
  2. טיפול בהתמכרות
  3. טיפול בנשים מוכות
  4. טיפול בעברייני מין
  5. עברייני תנועה טיפול בתופעה
  6. שירותים לעבריינים צעירים
  7. שירות מבחן למבוגרים
  8. הרשות לשיקום האסיר
  9. פשיעה בין כותלי בית הסוהר
  10. התעללות בקשישים
  11. הטרדה במקום עבודה
  12. רצח על כבוד המשפחה
  13. פאניקה מוסרית ופיקוח חברתי
  14. תוכניות למניעת שימוש באלכוהול בקרב בני נוער רציונאל, הצגת תוכנית ומחקרים לבדיקת יעילותה
  15. אלימות בחברה ישראלית: מגמות והסברים לתופעה
  16. הסברים פסיכואנליטיים לתופעת הפשיעה
  17. פיגור שכלי ופשיעה
  18. חולי נפשי ופשיעה
  19. הורמונים ופשיעה
  20. תורשה ועבריינות
  21. צדק מאחה

———————————————

הידעת? עבודה סמינריונית בחינוך יכולה להיות גם על הפרעות התנהגות.

סמינריון במשפטים – דיני ראיות – הקריה האקדמית אונו

א. מבקשת הפרקליטות להביא כראיה פלט מחשב, של יחידת הסייבר למניעת פריצות של משרד המשפטים ,ממנו עולה, לכאורה, כי יואל ויורם הפעילו תוכנת מחשב זדונית שמטרתה להביא לקריסת מערכות המחשב של המוסדות אליהם פרצו.

כיצד ובאילו תנאים ניתן להביא את פלט המחשב הנ”ל כראיה לאמור בה?

ב. דונו בסוגיות הבאות ונמקו את תשובתכם בקצרה: )שימו לב מדובר בתשובה קצרה(.

  1. הפרקליטות האשימה את יורם ויואל בכתב אישום אחד ועתה היא מבקשת להעיד את רותי אשתו של יורם, שהייתה עדה לחלק “מהפריצות” למחשבים ,כנגדו.
  2. הפרקליטות מבקשת להעיד את רותי כנגד יואל הנאשם בכתב אישום אחד עם יורם.
  3. וגיא בנו המאומץ, בן ה- 30, של יורם כנגד יואל, הנאשם עמו בכתב אישום אחד.
  4. יורם מבקש להעיד מטעמו את אשתו ,רותי, בפרשת ההגנה.
  5. האם וכיצד ישתנו התשובות לשאלות לו יואשמו יואל ויורם בכתבי אישום נפרדים?
  6. ולו היה זה בהליך אזרחי?

מקורות:

סעיפים 8-1 לפקודת הראיות )נוסח חדש(, התשל”א – 1971.

ו- 39א-35 לפק”ר.

ע”א 5293/09 בנק הפועלים בע”מ נ’ שאול רחמים, פ”ד מז.

ע”א 2032/06 אמנון האגי נ’ עזבון המנוח סלמאן יוסף זיאד )פורסם בנבו ,1.2.09(.

לסיכום, סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות ב דיני ראיות הן עבודות יישומית הדורשת עמידה בדרישות קפדניות של המרצה, בנוסף ליכולת ניתוח ספרות וידע אקדמי מתאים. Write2Me מביאה עמה את ארגז הכלים האקדמי המתאים להתמודדות עם עבודות אלו. הציונים טובים, הסטודנטים מרוצים, אז למה אתם מחכים?

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות