ניתוח השערות מחקר ניהול בין-לאומי – השפעת הסביבה על הסתגלות המשפחה

סמינריון בניהול בין-אומי של האוניברסיטה הפתוחה מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות בניהול בינ”ל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לחלק ניתוח השערות מחקר בנושא השפעת הסביבה על הסתגלות המשפחה מתוך סמינריון ניהול בינ”ל בנושא השפעת הכשרה מוקדמת, משפחה ומתח על סיכויי הצלחה של מוצבים בחו”ל

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

השערה 2 – השפעת המשפחה על הסתגלות המוצב

השפעת הסביבה על הסתגלות המשפחה

Shoepp and Fortenlechner (2010) ערכו מחקר באיחוד האמירויות אשר בוחן את ההשפעה של הסביבה על השתלבות המוצבים.

איחוד האמירויות היא מדינת מדבר עשירה בנפט הנמצאת בדרום-מזרח חצי האי ערב בדרום מערב אסיה, וכוללת שבע אמירויות: אבו דאבי, עג’מאן, דובאי, פוג’יירה, ראס אל-ח’ימה, שארג’ה ואום אל-קיוין (מתוך אתר ויקיפדיה). באופן כללי, המייחד את איחוד האמירויות מבחינת המוצבים הוא:
1. האזרחים שם הם מיעוט ביחס לאוכלוסיית מהגרי העבודה הנמצאת במדינות. קרוב ל-15% מהאוכלוסייה הם ילידים בעוד 85% הם מהגרים. פחות מ-20% מהאוכלוסייה הם אזרחי המדינה.

2. אזרחי המדינה אינם מהווים חלק עיקרי בכוח האדם – עובדה זו בעצם מאפשרת בחינה יסודית של סביבת עבודה המורכבת ברובה ממהגרי עבודה אשר מגיעים ממקומות שונים בעולם.

3. המוצבים הם הרוב בכח העבודה המשכיל – המוצבים, שהגיעו למשימות ותפקידים ספציפיים, מהווים רוב עיקרי בכוח העבודה המשכיל של איחוד האמירויות.

תנאים יחודיים אלו אפשרו ל – Shoepp and Fortenlechner לבחון את השפעת המשפחה על המוצבים בסביבה שבנויה, מאורגנת, מותאמת ומבוססת על קליטת מוצבים. תנאים אלא עשויים להיות אידאליים הן עבור בני המשפחה והן עבור המוצבים עצמם שכן הסביבה עצמה ערוכה לקראתם מבחינת השירותים השונים שהיא מספקת, מבחינת הפתיחות התרבותית, מוסדות הלימוד לילדים ועוד.

השפעת הסביבה על הסתגלות המשפחה

המחקר מניח שהסביבה השונה של המוצבים,במובן שאיחוד האמירות היא מדינה ששוק העבודה שלה מבוסס על מוצבים, תשנה ותשפיע על חשיבותו של התא המשפחתי בקבלת החלטות המוצב ולכל הפחות תקל על ההתאקלמות וההסתגלות ולא תהווה גורם משפיע לחזרה למדינת המוצא.
באופן מדוייק מטרת המחקר היא לבדוק את השפעת המשפחה בסביבה ייחודית זו על הסתגלות המוצבים.

שיטת המחקר – שיטת המחקר התבססה על ניתוח 364 שאלונים שהופצו בקרב 1600 עובדי אקדמיה בפקולטות השונות באיחוד האמירויות. השאלונים עסקו בסיבות והמניעים של המוצבים להישאר או לסיים את שהותם במדינת היעד.

האוכלוסיה הנדגמת – אוכלוסיה של עובדים אשר בחרו להגיע לאיחוד האמירויות באופן עצמאי ולעבוד בתחום האקדמיה. בשונה ממוצבים שנשלחים לתפקידים בחו”ל מטעם המעסיקים במדינת המוצא, כאן המדובר בעובדים משכילים אשר הגיעו לאיחוד האמירויות לעסוק בעבודה שבה עסקו בעבר, אצל מעסיק חדש. בשונה ממהגרי עבודה מסוג אחר אשר מגיעים למדינת היעד ללא ממעסיק ולא מסגרת אשר יכולה לקלוט אותם ואז מתחילים בחיפוש העבודה.

אוכלוסיית העונים לשאלונים הורכב ברובה ממוצבים בגילאי 34-54, מתוכם כ-80% נשואים וליותר מ-70% מהעונים היה ילד אחד ויותר.

תוצאות המחקר מראות כי בעוד הספרות האקדמית בתחום מצביעה על מקרים בהם למשפחות בהם היו לבת הזוג קשיי הסתגלות לרוב היו גם למוצב עצמו קשיים, במחקר זה נראה כי באיחוד האמירויות המשפחה היא אחת הסיבות העיקריות להשאר. הסיבה העיקרית לכך היא הסביבה התומכת והמותאמת היטב לקליטת מוצבים שקיימת באיחוד האמירויות.
אחת הסיבות העיקריות להישאר היא העבודה של בת הזוג ומכאן ניתן להסיק על המשמעות העצומה של עבודת בת הזוג. כמו כן בתי הספר של הילדים קיבלו משמעות מכרעת ומקור השפעה חשוב על ההחלטה להשאר או לעזוב, אולם בשל המגוון הרחב של בתי ספר פרטיים לקבוצות אתניות שונות, הנושא לא היווה בעיה ואף הפך לגורם המחזק את ההחלטה להשאר בחלק מהמקרים.

עם זאת, המרחק מהמשפחה המורחבת של המוצב ובת זוגו עדיין עמדו כמכשול בפני הפיכת השהות לשהות מתמשכת לתקופות ארוכות מאוד.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות