ממצאים – העצמה אישית, תמיכה רגשית ותחושת סיפוק – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי – סמינריון בחינוך

סמינריון בחינוך מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי ה-APA וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק ממצאים והמשך לסמינריון איכותני בחינוך בנושא בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ממצאים – סמנריון בחינוך – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

3.5 העצמה אישית, תמיכה רגשית ותחושת סיפוק

            תמה נוספת שעלתה מן הראיונות נוגעת לצורך הרב של בנות השירות בתמיכה רגשית ובהתמודדות עם הקשיים שלהן בעבודתן. הבנות מתארות את הקושי שלהן וכיצד אחד הדברים שהכי היו רוצות הוא מקום בו יוכלו לפרוק את רגשותיהן ואת בעיותיהן, לקבל המלצות ותמיכה. וכן הן מתארות כיצד הציפייה שלהן מהשנה הינה לחוש תחושת סיפוק ולממש את עצמן: “אני חושבת שאני הייתי שמחה באמת אם היה לי זמן גם מעבר לשיעורים… זמן ללמוד על הילדים ועל הבעיות שלהם, זמן להבין איך להגיב לכל מיני סיטואציות ומצבים, להבין מה אני עושה טוב ומה אני עושה לא טוב” (נ’), “להרגיש שיש משמעות בעבודה שלי, לא סתם להעביר את הזמן…” (נ’), “אני נורא מתרגשת כל הזמן, אני אפילו בכיתי כבר כמה פעמים כי זה קשה כזה, ורחוק מהבית והכל שונה, ואת לא יודעת מה מצפים ממך ואת מצפה מעצמך, כאילו למה את עושה את זה” (ש’), “הייתי רוצה שבאמת יסבירו לי טוב מה אני צריכה לעשות, ושיהיה קו אחיד בין כל המורות ושיבינו שאני ילדה ואין לי ניסיון כאילו, אז גם לא יצפו ממני לדעת הכל אלא ילמדו אותי ויהיו סבלניים איתי גם אם זה קשה, כי אני באמת רוצה לתרום ולדעת ולעזור בבית ספר, אבל זה הכל כזה מהיר, והרבה וזה קצת קשה” (ש’).

            בהתאם לכך, תכנית ההתערבות התמקדה רבות בהעצמה אישית של הבנות ובמתן תמיכה רגשית. חלקו השני של כל מפגש הוקדש למעין “קבוצת תמיכה” בה הבנות סיפרו את קשייהן, שיתפו בעיות, המליצו זו לזו על דרכי פעולה, עודדו אחת את השנייה וכן קיבלו עצות והמלצות מן המנחה ומן המורות ואנשי המקצוע שהשתתפו במפגשים. בראיונות שנערכו לאחר תכנית ההתערבות בנות השירות מדגישות כיצד אספקט זה של ההכשרה היווה את אחד הגורמים הראשוניים להצלחתן להתמודד עם קשיים ולתחושת הסיפוק שלהן. הן מתארות כיצד בעקבות ההכשרה הביטחון העצמי שלהן גבוה יותר, הן פחות פוחדות ועל ידי כך הן מצליחות לממש את עבודתן באופן אידילי ולהגיע לתחושת סיפוק: “כל הזמן יש קשיים וכל הזמן יש דברים שלא הכרת, ואם לא היה את המסגרת הזאת שמדברים על זה ומעלים את זה, ואז לוקחים איתך להתמודדות במהלך השבוע את הרעיונות, והעצות והידע וגם את הידיעה שזה לא רק אצלך אלא זה טבעי, אז זה יהיה ממש ממש קשה להתמודד” (נ’), “אם לא הייתי יכולה בעצמי לפרוק את הרגשות שלי, והתסכולים שלי, והבעיות שלי אז בטח שלא הייתי נגישה לילדים אלא הייתי מוציאה עליהם את התסכולים שאני לא יודעת להתמודד מולם. אבל כאילו כשאני מגיעה פעם בשבוע למפגש, ופורקת ומדברת, ומנתחת אז כאילו אחרי זה אני ניגשת לילדים בלי כל התסכול, אלא מכוונת מטרה, מכוונת מטרה לתת להם לפרוק את הרגשי שלהם ולהיות שם בשבילם. וזה גלגל כזה של טוב… שנותן את הסיפוק” (נ’),  “כל העבודה הזאת סובבת סביב רגש, ואם אין לך את הפינה לדבר בה ולפרוק בה, ולאסוף לעצמך כלים להתמודד עם הקשיים אז אכלת אותה” (ש’), “הפינה הזאת שיש לך לגשת אליה, להתייעץ, לדבר, להירגע, היא משנה הכל והכל נראה פחות קשה ומפחיד ועובדה כאילו, שהשנה עברה בכיף ובלי בעיות גדולות מדי” (ש’).

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות