סמינריון ניהול בין-לאומי – משפחה ומוצבים

סמינריון בניהול בין-אומי של האוניברסיטה הפתוחה מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות בניהול בינ”ל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לחלק סקירת ספרות בנושא משפחה ומוצבים בחו”ל מתוך סמינריון ניהול בינ”ל בנושא השפעת הכשרה מוקדמת, משפחה ומתח על סיכויי הצלחה של מוצבים בחו”ל

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ניהול בינלאומי – סקירה – משפחה ומוצבים

מעט מאוד מחקר נעשה על משפחות המוצבים (Halsberger & Brewster, 2008). עם זאת, המשפחה מהווה תפקיד מכריע בהצלחה או בכשלון המוצב. המשפחה יכולה להיות סיבה עיקרית לקשיים עבור המוצב. השפעת המשפחה היא לרוב השפעה שלילית בעיקר בכל הנוגע לביצועי המוצב וחזרה מוקדמת שלו למדינת המוצא (Shoepp & Fortenlechner, 2010). השתלבות המשפחה היא בעצם היכולת של המשפחה לאמץ לאורך זמן התנהגויות, ערכים ונורמות בסביבה החדשה בארץ היעד. השתלבות טוובה היא בעצם אינטגרציה של מרכיבית מארץ המוצא של האדם לבין ארץ היעד שלו. ככל שהשהות בארץ היעד תהיה ארוכה יותר, כך ההשתלבות תהיה טובה יותר ((Halsberger & Brewster, 2008. הסיבה הנפוצה ביותר לביטול ודחיית משימה בין-לאומית היא בשל חששות המשפחה (83%), קריירת בת הזוג (47%) ושאיפות בקריירה (28%).  47% מהמוצבים שהסכימו למשימות בחו”ל לקחו איתם את בת הזוג ואת הילדים. אחוז זה נמצא בדעיכה בשנים האחרונות.אחת הסיבות העיקריות לכך הוא חוסר בתמיכה ארגונית בבני המשפחה והילדים (Rosenbush & Cseh, 2012).
תפקיד המשפחה רלוונטי באותה מידה עבור עובדים שבחרו לעבוד בחו”ל באופן עצמאי לעומת עובדים שנשלחו על ידי המעסיקים שלהם (Shoepp & Fortenlechner, 2010).
העובד שעובר הצבה מחדש לחו”ל בעצם מגיע למקום חדש עם תפקיד מוגדר. בת הזוג לעומת זאת עשוייה לחוות התאקלמות קשה ומוצאת עצמה ללא “מטרה” או תכלית לחייה. פעמים רבות אף נדרשים בני הזוג לעשות וויתורים על הקריירה שפיתחו במדינת המוצא לטובת בן הזוג שעובר הצבה מחדש. הם מתקשים לקבל קביעות ולהתקדם בעבודה שכן ההסתכלות עליהם היא כעל ארעיים (Wilkinson & Singh, 2010).

סמינריון ניהול בין-לאומי - משפחה ומוצבים

קהילת המוצבים נוטה להיות מאוד ממוקדת, ובזמן שהקריירה של הגבר היא המשכית ובצמיחה, בת הזוג נושאת בנטל של העברת חיי המשפחה למדינת היעד. נשים שעבדו במדינת המקור ונאלצו להפסיק עקב המעבר למדינה החדשה עמדו בפני מצב מאוד קשה (Cole & McNulty, 2011). ובהתאם קיימם ממצאים לכך שהסתגלות האשה למדינת היעד היא אחת הסיבות לאי הצלחה (Weeks, Weeks & Willis-Muller, 2009). ההסתגלות הבין תרבותית של בת הזוג תלויה ביכולת שלה ליצור מחדש את הזהות שלה בתרבות החדשה (Rosenbush & Cseh, 2012).

ההחלטה לצאת לשליחות בחו”ל או לסיים את השהות בחו”ל מושפעת רבות מבת הזוג של המוצב והילדים שלהם. החשיבות שלהם היא מעבר למעורבות שלהם בתהליך קבלת ההחלטות של המוצב משום שהיא תשפיע גם על חיי היום יום שלהם באופן משמעותי (Shoepp & Fortenlechner, 2010). מבין הגורמים המשפיעים על השתלבות בת הזוג בחו”ל ניתן למנות: ביקורים מוקדמים של בת הזוג במדינת היעד, היוועצות מוקדמת של החברה עם בת הזוג לגבי משימת המוצב, הכשרה מוקדמת שניתנת ע”י החברה, תנאי מחייה מועדפים והחדשנות של התרבות (Rosenbush & Cseh, 2012).

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות