סקירת ספרות – היקף השימוש בעונש המוות: תמונת מצב גלובלית – סמינריון איכותני – עונש מוות בראי התקשורת בישראל

סמינריון איכותני מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הציטוט האחיד וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק סקירת ספרות והמשך לסמינריון איכותני בנושא: בנושא עונש מוות בישראל בראי התקשורת המקוונת הישראלית

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

סקירת ספרות – עונש המוות בעולם

א. עונש המוות בעולם

מטרת הפרק היא להציג רקע מקדים אודות עונש המוות בעולם. הפרק יספק הסברים כלפי מהות עונש המוות בעולם כדוגמת מקור העונש, התרחבות השימוש בעונש בעולם לצד מגמה מאוחרת יותר להפחית את השימוש בעונש, היקף השימוש בעונש זה, השימוש בעונש המוות בארה”ב – הנחשבת לאחת המדינות הדמוקרטיות האחרונות שעוד עושות שימוש בעונש המוות (לצד יפן), וכן עמדות חברתיות בארה”ב בנוגע למידת התמיכה של האזרחים בביצוע עונש המוות. למרות כי העבודה מתרכזת בנושא עונש המוות בישראל, עדיין ישנה חשיבות להציג את ארה”ב כמקרה רקע מקדים שיכול להסביר אודות הדילמות והאתגרים המצויים בשימוש עונש המוות במדינה מערבית.

היקף השימוש בעונש המוות: תמונת מצב גלובלית

עונש מוות נחשב לעונש החמור ביותר שמבוצע על ידי המדינה וזאת משום שעונש המוות נועד להרוג את העבריין המורשע ולפגוע פגיעה ישירה ומכוונת בזכות לחיים של הפרט. לרוב השימוש בעונש המוות מבוצע כלפי עבריינים שהורשעו בעבירות החמורות ביותר בדיני העונשין כדוגמת רצח או פשעים אלימים חמורים כמו התעללויות קשות או פשעים לאומיים כמו בגידה. מקורו של עונש המוות מוזכר עוד בתורה  בספר דברים י’-י”ב: “כִּי הָרֹג תַּהַרְגֶנּוּ, יָדְךָ תִּהְיֶה-בּוֹ בָרִאשׁוֹנָה לַהֲמִיתוֹ; וְיַד כָּל-הָעָם, בָּאַחֲרֹנָה. וּסְקַלְתּוֹ בָאֲבָנִים, וָמֵת: כִּי בִקֵּשׁ, לְהַדִּיחֲךָ מֵעַל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִבֵּית עֲבָדִים. וְכָל-יִשְׂרָאֵל–יִשְׁמְעוּ, וְיִרָאוּן; וְלֹא-יוֹסִפוּ לַעֲשׂוֹת, כַּדָּבָר הָרָע הַזֶּה–בְּקִרְבֶּךָ.” כוונתו של עונש המוות האמור היה בעקבות הסתה כנגד האלוהים. לאורך ההיסטוריה חלו שינויים במקור הסמכות שיכולה לממש את עונש המוות, כאשר בתקופות המוקדמות למדינות הלאום, היו אלה מנהיגים שונים כדוגמת אנשי דת ומלכים שראו את עצמם בעלי הסמכות לממש את עונש המוות, אולם עם כינון מדינות הלאום במאה ה-17 ואילך, ראו עצמן המדינות ומערכות המשפט בהן, אחראיות על מימוש עונש המוות. התפיסה הכללית של עונש המוות הייתה, כי דווקא הרחמנות כלפי הרוצחים תהווה אכזריות ורשלנות כלפי הקורבנות העכשוויים והעתידיים ולכן מדינות ראו את עצמן מחויבות למימוש עונש המוות מתוך תפיסה של צדק כלפי הקורבנות (טננבוים, 2010, ע’ 46).

היקף השימוש העולמי הידוע בעונש המוות השתנה לאורך שנים אך ישנם פערים בין הטלת עונש המוות לבין הביצוע שלו בפועל. כלומר בכל שנה מוטלים עונשי מוות, אך המימוש של העונש בפועל יכול להתקיים זמן רב לאחר הטלת העונש. למשל ידוע כי בשנת 1980 הוטלו בעולם 1,295 עונשי מוות, אך בוצעו בפועל 1,229 הוצאות להורג; בשנת 1990 הוטלו 2,005 עונשי מוות, אך בוצעו בפועל 2,029 הוצאות להורג; בשנת 1999 הוטלו 3,857 עונשי מוות, אך בוצעו בפועל 1,813 הוצאות להורג. סין נחשבת למדינה שבה מבוצע השימוש הגבוה ביותר בעונש המוות כאשר בין השנים 1994-1998 הוצאו להורג כ-12,338; לאחריה, איראן – 505; סעודיה – 465; ארה”ב – 274; יפן – 24 (Hood, 2001, pp. 335-336).


צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות