סקירת ספרות ניהול בין-לאומי – לחץ ומתח בתפקידי המוצבות – חלק ב’

סמינריון בניהול בין-אומי של האוניברסיטה הפתוחה מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות בניהול בינ”ל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לחלק סקירת ספרות והמשך בנושא לחץ ומתח בתפקידי המוצבות סמינריון ניהול בינ”ל בנושא השפעת הכשרה מוקדמת, משפחה ומתח על סיכויי הצלחה של מוצבים בחו”ל

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ניהול בינלאומי – סקירת ספרות – לחץ ומתח בתפקידי מוצבות

בכל הנוגע לחיי העבודה, מתח הנגרם בשל עומס בעבודה הוא אחר מבין ששת הגורמים המשפעים ביותר למתח מקצועי. סביבת העבודה הפיזית כגון תאורה, רעש, עיצוב, מרחב אישי, ריהוט ואיכות האוויר יכולים להשפיע על המצב המנטלי של העובד, מצב הרוח שלו ותגובותיו הרגשיות. ככל שהתרידות והלחץ על העובד יותר מותאמים לידע וליכולות שלו הם יגרמו לפחות מתח בעבודה (Abidin, Mansor & Abu, 2013). כמו כן בסביבת חדשה עשוי המוצב למצוא עצמו מתמודד עם קונפליקטים בעבודה. תפקיד הקונפליקט עולה על הפרק כאשר עובד צריך לבחור בין הציפיות שלו או למלא אחר הדרישות ממנו. הקונפליקט נגרם כתוצאה משתי דרישות או יותר שלא ניתנו להשלמה בנושאים שקשורים לעבודה. הקונפליקט יכול להגרם כאשר עובד מקבל שתי הוראות שונות משני בעלי סמכות שונים. מצבים אלו ללא ספק מגבירים את המתח בקרב העובד (Okamoto & Teo, 2012).

המתח של המוצב נובע בין היתר מעמימות, חוסר ודאות ומקונפליקטים בין תרבותיים. המתח נובע מהצורך לעמוד בציפיות של החברה במדינת המוצא והחברה במדינה המארחת. עם זאת, המתח עשוי לגלם תפקיד פחות חשוב במידה והמוצב הינו בעל ניסיון בינ”ל. תמיכה של החברה במוצב מפחיתה את העמימות והקונפליקטים איתם הוא צפוי להתמתמודד (Okamoto & Teo, 2012). גורמים הקשורים בעבודה בהחלט חשובים להסתגלות המוצב, אך יש גורמים רבים שאינם קשורים בעבודה המשפיעים על הסתגלות המוצב (Weeks, Weeks & Willis-Muller, 2009).

ע”פ Halsberger and Brewster (2008) קיימים שישה תחומים עיקריים שמשפיעים על ההשתלבות המוצב:

1. פוליטיקה

2. עבודה

3. כלכלה, כולל צריכה של מוצרים ושירותים

4. יחסים משפחתיים

5. יחסים חברתיים

6. אידיאולוגיה הכוללת מחד דרכי חשיבה, עקרונות, ערכים מחד ומאידך אמונה דתית ומנהגים.

המוצב צריך להתאים עצמו לכל אחד מהתחומים בנפרד, אבל יש אינטראקציה ושילוב בין התחומים. השתלבות בת הזוג לדוגמא בחיים חברתיים עשויה להשפיע על השתלבות המוצב בחיים החברתיים. כך קיימת אינטראקציה בין השתלבות בתחומים השונים של בני המשפחה.

 ניהול בינלאומי - סקירת ספרות -  לחץ ומתח בתפקידי מוצבות

קיימות זליגות של מתחים ולחצים בין התחומים השונים של בת זוגו של המוצב ושאר בני המשפחה אל המוצב עצמו אשר עשויים להשפיע לחיוב ולשלילה על ביצועיו.

כך לדוגמא, מעבר דירה הוא אחד מהאירועים המלחיצים בחיים, בנוסף ל: שינויים משמעותיים בתנאי המחייה, שינויים בבית הספר ושינויים משמעותיים בפעילות החברתית. לכן מעבר למגורים במדינה זרה בהחלט עשוי להחשב כאירוע חיים מלחיץ ועשוי להשפיע על התפתחות מתבגרים והתגובות שלהם (Weeks, Weeks & Willis-Muller, 2009).

בסביבה רגילה ונורמטיבית האדם נעזר בד”כ במשפחה וחברים על מנת להפחית מתחים ולחצים שנוצרו בחייו האישייים. כאשר עובד עובר הצבה מחדש במדינה זרה הוא מוצא את עצמו בסביבה חדשה שאינה מוכרת לו, מרוחק ממשפחתו המורחבת ומחבריו משכבר הימים ואז הוא נאלץ להתמודד גם עם הלחץ שיצר עבורו הרילוקישן וגם הוא לא יכול להעזר במערכות החברתיות להפחתת לחצים כמו משפחה מורחבת וחברים (Wilkinson & Singh, 2010).

בהתאם לכך, ננסח את השערת המחקר השלישית:
השערה 3:
מוצבים שיחוו לחצים ומתחים יסתגלו פחות טוב לעבודה מאשר מוצבים מוצבים שיחוו לחצים ומתחים ברמה נמוכה יותר.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות