תצפית עם נ | לפני תוכנית התערבות – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי – סמינריון בחינוך

סמינריון בחינוך מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי ה-APA וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק ראיונות והמשך לסמינריון איכותני בחינוך בנושא בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ראיונות | נספחים – תצפית עם נ’ – סמנריון בחינוך – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

נספח 2: תצפית עם נ’ לפני תכנית ההתערבות

התצפית הינה תצפית במהלך שיעור שפה בכיתה ג’: בכיתה כ-8 תלמידים המאובחנים על הרצף האוטיסטי, חמישה בנים ושלוש בנות. בכיתה נמצאת מחנכת הכיתה- ה’, סייעת, סייעת נוספת שהיא סייעת אישית לילד שהוא מוגבל באופן פיזי, וכן נ’- בת השירות הלאומי המשמשת כתומכת למידה.

כאשר נכנסתי לכיתה עם הצלצול, הילדים כבר היו בכיתה- הם שיחקו ודיברו. נ’ ישבה על כיסא בצד, בכיתה מאחור ולא התערבה, והסייעת האישית של הילד ישבה לידו ועזרה לו להוציא חפצים לשיעור שפה.  לאחר מספר רגעים נכנסה המחנכת ה’ לכיתה ועמה הסייעת הכיתתית- ה’. המחנכת ביקשה מהילדים להתיישב במקומותיהם, והילדים התיישבו. המחנכת החלה לדבר עם הילדים על אירועים “טכניים” שונים- כגון העובדה שעליהם לעזוב את הכיתה בזמן ההפסקה, שהכיתה תישאר נעולה, לדבר על אישורים שצריך להביא וכו’. בזמן הזה, היה שקט יחסי בכיתה, נ’ עדיין ישבה על הכיסא שלה ליד הקיר והקשיבה לדבריה של המחנכת. אחד הילדים דפק עם טוש על השולחן, המחנכת העירה לו והוא הפסיק ולאחר מכן היא ביקשה מהילדים להוציא ספר ומחברת שפה. המחנכת הסתובבה לכתוב על הלוח, ובזמן הזה החל רעש בכיתה- הילדים התעסקו עם החפצים שלהם, חלק מן הילדים קמו מן המקום שלהם לעבר המגרה להביא משם ספר ומחברת והיה הרבה רעש ומעבר ממקום למקום בכיתה. בזמן הזה, הסייעת ה’ התיישבה ליד ילדה מסוימת ועזרה לה להוציא דברים, ונ’, בת השירות, נעמדה בקדמת הכיתה כמסתכלת על הילדים. היא פנתה אל אחד הילדים שעדיין חיטט בתיק שלו: ואמרה לו: אתה לא  מוצא את הספר?” הוא לא ענה לה. לאחר מספר רגעים היא שאלה את הילד הזה שוב: “אתה צריך עזרה”? והוא עדיין לא ענה. המחנכת הסתובבה מן הלוח וצעקה על הילדים שיהיו בשקט מוחלט, לאחר מספר רגעים אכן הייתה דממה בכיתה. המורה פנתה למספר ילדים שעדיין לא הוציאו ספרים ומחברות, אחד מהם היה הילד שנ’ דיברה אליו. המחנכת דיברה אליו בקול שקט ונעים ושקט ואמרה לו: “ב’ היום נ’ תשב לידך ותעזור לך, כל דבר שאתה לא מבין או צריך תפנה אליה”. נ’ זזה ממקומה בקדמת הכיתה והתיישבה במקום הריק ליד הילד ב’. המחנכת החלה ללמד את הילדים על עונת הסתיו, והקריאה להם שיר מן הספר. נ’ ישבה ליד הילד, פתחה לו את הספר בעמ’ המתאים ועזרה לו לעקוב אחר הכתוב עם אצבעותיה. לאחר מכן, המחנכת ביקשה מהילדים לומר לה איזה פריטים הקשורים בסתיו הם זיהו בשיר. אחד הילדים צעק: “שלכת”, והמורה אמרה לו יפה מאוד, אך שעליו לענות באמצעות הרמת אצבע. הילדים לא כל-כך שיתפו פעולה, והמורה כיוונה אותם, ופנתה לילדים מסוימים שיענו לה. חלק הסכימו לענות וחלק לא שיתפו פעולה כלל. בזמן הזה נ’ ישבה ליד הילד ב’ והקשיבה למתרחש בכיתה, הילד ב’ נראה חולמני, התנדנד אחורה עם כסאו, לא הסתכל בכתוב בספר ולא היה נראה כי מקשיב לתשובותיהם של חבריו לכיתה. לאחר מכן, המורה כתבה על הלוח את סימני הסתיו שזיהו הילדים, היא ביקשה מהם לפתוח את מחברת שפה, לבחור באחד מסימני הסתיו הכתובים על הלוח, לצייר ציור מתאים ולכתוב משפט אחד שמתאר את הציור.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות