היסטוריה חמאס -המשך – דאעש מול חמאס –הדומה והשונה

בסמינריון עיוני במדעי המדינה או יחב”ל נמצא בדרך כלל כמה פרקים תיאורטי אשר מהווים את סקירת ספרות . הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות במדעי המדינה או ביחבל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לאחד החלקים התיאורטים מתוך עבודה מלאה בנושא דאעש מול חמאס

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

היסטוריה חמאס -המשך

 המאבק שהיה בעיקרו הסברתי בתחילה הלך והדרדר לעימותים אלימים ברצועה בין תומכי הרשות לחמאס , ניסיונות התנקשות בבכירים מהפת”ח, חטיפות והקמת מחסומים צבאיים ברצועה. העימותים, שהחלו בסוף שנת 2006 התחדשו ביתר שאת במאי 2007 ובמהלך יוני 2007 השתלטה תנועת החמאס על כל בסיסי מנגנוני הביטחון בעזה והשתלטה לחלוטין על הרצועה. בעקבות השתלטות זאת הכריז יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על פירוק ממשלת החדות עם חמאס והוצאת התנועה אל מחוץ לחוק. בסוף 2008 פתחה ישראל במבצע “עופרת יצוקה” במטרה להשמיד בסיסי משגרי רקטות ולפגוע בבכירי ומנהלי הארגון במבצע נהרגו כ 700 פעילי הארגון ובינם בכירים רבים. במהלך 2012 התקיים מבצע “עמוד ענן” לאחר חיסול של פעילי חמאס בכירים וביניהם מפקד הזרוע הצבאית אחמד ג’עברי (סמיה, 2016). המבצע הסתיים בהפסקת אש בתיווך מצרי ובה התחייב חמאס על הפסקת הירי לכיוון ישראל. לאחר המבצע שרר שקט כמעט מוחלט באזור עוטף עזה. אולם המצב חזר להידרדר בעקבות הדחתו של נשיא מצריים מטעם האחים המוסלמים, מוחמד מורסי והוצאת הארגון, כולל חמאס אל מחוץ לחוק ב 2014. בעקבות שליחת כוחות חמאס לסיני וביצוע פעולות טרור נגד הצבא המצרי החל הצבא המצרי במיגור מנהרות ההברחה לסיני וחיסל ועצר עשרות פעילי חמאס שפעלו בסיני.

תמליל מפגש ראשון 1 קבוצת "האדומים" - שילוב טכנולוגיה בהוראות מתמטיקה
תוכן עניינים ומבוא – דאעש מול חמאס – סמינריון עיוני

 בעקבות התנגדות החמאס למעורבותו של ארגון החיזבאללה בסוריה, קיצצה הפטרונית הראשי שלו אירן באופן ניכר את כספי הסיוע מה שפגע קשות בכוחו של הארגון והביא אותו לחתימת הסכם פיוס עם הרשות הפלסטינית באמצע 2014. הסכם זה התקבל בתגובות מעורבות בעולם וישראל הייתה בין המדינות הבולטות שהתנגדו לו. ביולי 2014, לאחר רציחת שלושת הנערים בשטחים ורציחתם ומעצר מאות פעילי חמאס ביהודה ושומרון, הגביר החמאס את ירי הרקטות מהרצועה מה שהוביל למבצע “צוק איתן”. במהלך המבצע ירה החמאס אלפי רקטות שרובן ככולן לא הצליחו לחדור את מעטפת ההגנה של מערכת “כיפת ברזל”. מנגד הופצצו אלפי מטרות ברצועה ולקראת סוף המבצע נכנס צה”ל לרצועה לצורך איתור והשמדת תשתית המנהרות שחלקה הגדול חצה את הגבול לישראל. במהלך מבצע זה נהרגו יותר מאלף פעילים ובכירים בארגון. הסכם הפסקת האש הושג בסוף אוגוסט. במהלך אוגוסט אף סוכלה על ידי השב”כ תשתית נרחבת של החמאס ביהודה ושומרון שהכינה פעולה של הפיכה שלטונית אלימה במקביל לייזום גל טרור פלסטיני נרחב נגד ישראל. למרות הירידה המשמעותית לאחר המבצע בירי רקטות לכיוון ישראל והנזקים הרבים שספג, המשיך הארגון לאחר המבצע בתהליך שיקום המנהרות ובניית התשתית הרקטות ואף המשיך וממשיך במאמצי ההסתה לביצוע פיגועים נגד ישראל. באמצע 2017 לאחר ביקור הנשיא האמריקאי טרמפ בערב הסעודית והגדרת הארגון כארגון טרור, גורשו פעילי חמאס מקטאר כאשר הפגיעה המידית הינה ביכולת העברת כספים מקטאר לארגון.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות