הכנת מצגות בתשלום

בעבודות אקדמיות רבות נדרשת הכנת מצגת. בדרך כלל אם מדובר במצגת שהיא חלק ממטלות הקורס הספציפי אז יהיו למצגת הנחיות ספציפיות לכתיבה והמצגת היא למעשה סוג של תרגיל ביישום החומר בדומה לכתיבת עבודה בפורמט הסטנדרטי של מסמך וורד (WORD). לעומת זאת, בעבודות סמינריון או בעבודות גמר מסוגים שונים לעיתים נדרשת גם המצגת. המצגת יכולה להידרש גם בתחילת העבודה לצורך סיעור מוחות כיתתי בכיווני מחקר אפשריים. המצגת יכולה גם להיות מצגת מסכמת של העבודה שמטרתה רק להראות מה חקרתם, איך עשיתם זאת ומה היו הממצאים.

בכל מקרה, במאמר זה נציג שלושה כללי זהב להכנה והצגה נכונה של מצגות.

כלל זהב ראשון – כתיבה קצרה ותמציתית

מכירים את המצגות האלה שבכל שקף כתובה כמות של טקסט שלא מביישת מאמר אקדמי ואז המציג מתחיל להקריא מהמצגת וכולם נרדמים?

אז ככה בדיוק אסור להכין את המצגת. בשונה ממסמך וורד, את המצגת צריך להכין בנקודות. אסור בתכלית האיסור לשפוך לתוכה טונות של מידע. בד”כ כתיבה בנקודות היא הדבר הנכון לעשות, כאשר על כל נקודה יש להרחיב בעל פה. כתיבה קצרה ותמציתית בנקודות היא לא תמיד עניין פשוט, במיוחד אם אתם מהאנשים האלה שעבורם הכל חשוב. הפתרון הפשוט הוא להרחיב כל נקודה על נייר כדי שתדעו על מה להרחיב בע”פ. אגב, גם על הנייר אתם לא יכולים לכתוב טקסטים שלמים (את כל הטקסטים שהופיעו בעבודה ולא שמתם במצגת….) גם על הנייר חובה לכתוב בנקודות אם אתם לא רוצים שהמרצה והסטודנטים ירדמו.

כלל זהב שני – עיצוב נקי ורשמי

מכירים את המצגות המגניבות האלה שיש בהם כל מיני סרטונים מצחיקים, סאונד, תמונות קורעות וכו? פה זה לא יעבוד.

אתם נמצאים באקדמיה והמטרה היא לא להרשים את הקהל ולקבל מחיאות כפיים (אפילו שגם זה יכול לקרות…). המטרה היא בראש ובראשונה להראות עבודה אקדמיה ולנהל דיון אקדמי. לכן, יש להימנע מכל מיני היסחים וטריקים שנהוגים במצגות לקהל הרחב. בלי סרטונים, בלי אפקטים של סאונד, בלי תמונות קופצות. אפשר להשתמש בדברים האלו ממש ממש מעט ובצורה שלא תהפוך את הכנת המצגת לאיזה שעשועון. המרצה רוצה לראות התייחסות רצינית לעבודה וחלילה שלא יקבל את המסר שעושים פה צחוקים על חשבונו.

הכנת מצגות בתשלום

כלל זהב שלישי – תרגול

מכירים את המצגות האלו שהקהל נותר המום ולא מצליח להוריד את העיניים מהמציג?  בד”כ או שמדובר במישהו שהציג את המצגת אלף פעמים או שזה מישהו שתרגל אותה כמה עשרות פעמים.

על מנת להכין את המצגת בצורה מיטבית יש לתרגל ולתזמן את המצגת כמה וכמה פעמים בבית ומול חברים, וכל המרבה הרי זה מה משובח. בתרגול אתם בעצם עוברים על הטקסטים שוב ושוב.  רואים שאתם יודעים להסביר הכל, מבינים את המצגת מתנהלת, מתאימים את עצמכם למסגרת הזמן שניתנה לכם (חשוב מאוד!!) ומקבלים את ההרגשה הכללית. אלא אם כן אחד מחברי הקבוצה הוא ביבי נתניהו, או מישהו בליגה שלו, רוב הסיכוי שהצגה בפעם הראשונה מול כיתה בלי ניסיון עבר בעמידה מול קהל לא יגמר בצורה מיטיבית

ולכן העצה שלנו בעניין זה הוא לתרגל, הרבה, מול משפחה וחברים. המשקיענים גם יבקשו להציג מול אנשים שהם לא מכירים על מנת שלא לקבל קפאון של פחד במה בדקה האחרונה.

לסיכום, הכנת מצגות אפשר לעשות בצורה חפיפניקים וכך גם יראה הציון ואפשר גם לעשות בצורה סופר מקצועית שתשאיר את הכיתה והמרצה המומים. רוצים מצגת מקצועית עם תוכן מושקע? פנו עוד היום להכנת מצגת בתשלום.

 

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות