מבנה ואידיאולוגיה דאעש – דאעש מול חמאס –הדומה והשונה

בסמינריון עיוני במדעי המדינה או יחב”ל נמצא בדרך כלל כמה פרקים תיאורטי אשר מהווים את סקירת ספרות . הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות במדעי המדינה או ביחבל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לסקירת ספרות תיאורטית מתוך עבודה מלאה בנושא דאעש מול חמאס

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

מבנה ואידיאולוגיה

מחוז אלג’יריה, עבר מאל קעידה לשבועת אמונים למדינה האסלאמית ב 2014 , כולל כמה עשרות פעילים המנהלים לוחמת גרילה ופעולות טרור כנגד הצבא האלג’יראי.

מחוז מערב אפריקה, הוקם במרץ 2015 לאחר שארגון “בוקו חראם” נשבע אמונים למדינה האסלאמית. הארגון שהוקם בשנת 2002 על ידי ג’יהדיסטים קיצוניים החל בשנת 2009 במרד נגד ממשלות ניגריה שהתרחב גם נגד ממשלות קמרון, ניז’ר וצ’אד ונמשך עד היום. הארגון ידוע לשמצה בשל פעולות הטרור הנרחבות שהוא מבצע נגד מטרות אזרחיות ונגד ילדים.

מחוז ח’וראסן הנמצא בחבל הארץ בגבול אפגניסטן ופקיסטאן הוקם בינואר 2015 בהכרזה של אל-בגדדי. רבים מפעילי הארגון הינם עריקים מארגון הטאליבן האפגני. ארגון זה נלחם נגד צבאות פקיסטן ואפגניסטן, נגד ארגון הטאליבן ונגד כוחות נאט”ו השוהים באיזור.

מחוז תימן, הוקם רשמית בנובמבר 2014 פעילי הארגון נלחמים נגד במלחמת האזרחים במדינה כנגד הממשלה, המיעו הח’ותי וכנגד הקואליציה הערבית המובלת על ידי סעודיה. בתימן קיימים שישה מחוזות רשמיים של המדינה האסלאמית.

מחוז הקווקז, הוקם רשמית ביוני 2015 וכולל לוחמים מארגון סלפי קווקזי קיצוני. פעילי הארגון נלחמים נגד רוסיה כולל ביצוע פיגועים. בדצמבר 2016 חוסל מנהיג הארגון על ידי כוחות הצבא הרוסי.

מעבר למחוזות אלו הקשורים ישירות למדינה האסלאמית ומקבלים מהארגון הכוונה, הנחיות, אידאולוגיה וסיוע בנשק ובכסף, קיימים עוד מספר לא מועט של ארגוני טרור בעולם המזדהים עם האידאולוגיה ומטרותיו של ארגון המדינה האסלאמית.

אידיאולוגיה

האידאולוגיה של הארגון כוללת מטרה ראשית מוצהרת של הקמת מדינה אסלאמית בעירק ואחר כך ב”שאם” (סוריה הגדולה) ולאחר מכן בעולם כולו כמוראה באיור מס. 2.  (במרכז האיור, מנהיגה הנוכחי של ארגון, אבו בכר אל-בגדדי). אידאולוגיית הארגון הסוני קיצוני מתבססת על חוקי ההלכה האסלאמית (ה”שריעה”) שהתקיימו במהלך המאה השביעית לספירה, ללא שום שינוי או הקלות. הארגון מיישם שיטות ענישה שהיו קיימות בתקופה זאת כגון קטיעת ידיים, עריפת ראשים וסקילה וכן גוזר עונש מוות מידי על קיום יחסים מחוץ לנישואין ועל הומוסקסואליות. אידאולוגיית הארגון רואה את המדינה כח’ליפה (יורשו של מוחמד), מוסד זה התקיים במשך יותר מאלף שנה עד לרצח אחרון הח’ליפים בבגדד במסגרת הפלישה המונגולית לאזור. הארגון הכריז על מנהיגו, באר אל-בגדי כח’ליף החדש. הכרזה זאת זוכה להתנגדות מלאה ואף ללעג מהמדינות המוסלמיות האחרות הטוענות כי הח’ליף שהוכתר לא קיבל כלל את הסכמתה של מועצת הנבחרים האסלאמית (“שורא”) ולא זכה להכרה כלל מאנשי דת האסלאם העולמית. דגל הארגון כולל את הכתובת מהקוראן “אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד הוא שליחו” על רקע שחור. לארגון יש גם המנון רשמי שגם ליווה את סרטון ההכרזה על הקמת המדינה האסלאמית ביוני 2014 (Kurdi, 2016).

איור מס. 2 – המדינה האסלאמית – חזון דאעש.

מקור:  דאעש: דיוקנו של ארגון טרור, (2014), מרכז המידע למודיעין ולטרור.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות