מבנה חמאס – דאעש מול חמאס –הדומה והשונה

בסמינריון עיוני במדעי המדינה או יחב”ל נמצא בדרך כלל כמה פרקים תיאורטי אשר מהווים את סקירת ספרות . הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות במדעי המדינה או ביחבל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לאחד החלקים התיאורטים מתוך עבודה מלאה בנושא דאעש מול חמאס

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

מבנה חמאס

מבנה תנועת החמאס אינו ברור לחלוטין והארגון אינו מפרסם את בעלי התפקידים באופן פומבי מחשש לחיסולם על ידי ישראל. התנעה מציינת כי היא מחויבת לפתוות של גדולי האסלאם ומינתה בשנים 1997 ל 2004 את השייח אחמד יאסין כמנהיגה הרוחני (חכם, 2006). עם זאת נראה כי המנגנון הפנימי הינו בעל מספר אפיונים דמוקרטיים ומדי פעם מתקיימות בארגון בחירות פנימיות. בעיקרון יש שתי זרועות מרכזיות בארגון: הזרוע הצבאית והזרוע המדינית. מעבר לשתי זרועות אלו קיימת המועצה המספקת הכוונה הלכתית ורעיונית לתנועה – מועצת ה”שורא”. חבריה אינם ידועים בציבור מחשש פגיעה בהם. בראש המועצה עומד חאלד משעל.

הזרוע המדינית אחראית על קשרי הארגון עם ארגוני טרור ומדינות אסלאמיות תומכות ועל ארגון הסיוע והכספים לזרוע הצבאית. הלשכה המדינית יושבת בקטאר (עד לגירוש לאחרונה) ועד ל 2017 עמד בראשה חאלד משעל עד למינויו של איסמעיל הנייה במקומו. הזרוע המדינית מחולקת ל”חמאס חוץ” ו”חמאס פנים” (בן-דויד, 2004).

תמליל מפגש ראשון 1 קבוצת "האדומים" - שילוב טכנולוגיה בהוראות מתמטיקה
תוכן עניינים ומבוא – דאעש מול חמאס – סמינריון עיוני

הזרוע הצבאית נקראת גדודי עז א-דין אל קאסם על שמו של אבי ההתנגדות הפלסטינית שנהרג בשנת 1935 על ידי הבריטים. זרוע זאת מונה לפי הערכות כמה אלפי חברים. לאחר יישום תכנית ההתנתקות מעזה הקים החמאס את “הצבא העממי” הפועל בדומה למיליציות החמושות של החיזבאללה ומיועד לא רק לפעול נגד ישראל אלא להרתיע את הרשות הפלסטינית מנקיטת פעולות שונות כלפי החמאס. בנוסף קיים הגוף שנקרא “הכח המבצע” שהיה אחראי על הוצאת האחריות הביטחונית ממנגנוני הרשות במהלך שנת 2007 ומשמש גם כיום כח אבטחה ושמירת סדר פנימי ברצועה. סדרי הגודל המוערכים הינם של כ 15,000 איש בגדודי אל-קסאם, כ- 6,000 איש בכח המבצע וכמה אלפי חברים בצבא העממי (סמיה, 2016)

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות