סקירת ספרות – תכונות חינוכיות המגולמות בשימוש בתכנת אקסל

בסמינריון איכותני בחינוך, קיים פרק רקע תיאורטי אשר מהווה סקירת ספרות בנוסף לפרק ממצאים איכותני. הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות בניהול בינ”ל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לחלק סקירת ספרות – תכונות חינוכיות המגולמות בשימוש בתכנת אקסל מתוך עבודה מלאה בנושא שילוב טכנולוגיה בהוראות מתמטיקה

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

סקירת ספרות – תכונות חינוכיות המגולמות בשימוש בתכנת אקסל

פטקין מציינת בעבודתה שיש בסיס מחקרי איתן לטענה ששימשו במחשב מקדם למידה בשדה המתמטיקה והגימטרייה:

בדיקת השפעת השימוש במחשבים אישיים על התקדמות התלמידים ברמות החשיבה הגיאומטרית נעשתה בגלל העובדה שהשימוש במחשבים אישיים ללימוד עצמי נפוץ מאוד במערכת החינוך בעשרים השנים האחרונות, ומחקרים רבים שהשוו את הלמידה באמצעות מחשב ללמידה ללא מחשב מצביעים על השפעה חיובית של הלמידה הממוחשבת על הישגי התלמידים. המחשב מאפשר למידה אינטראקטיבית, אינדבידואליזציה, התנסות ממשית, וכן שליטה של הלומד. (פטקין, 1994, עמוד 2).

רובליר ודורינג מציינים מספר יתרונות בשימוש של גיליונות אלקטרונים בבית הספר: (א) יצירת מוטיבציה חיובית לעבודה מתמטית, (ב) ארגון בשימור והצגת המידע, (ג) תומך בהצגת שאלות מחקר, כמו “מה קורה אילו”, באופן יעיל, (ד) חוסך זמן. (Roblyer & Doering, 2012).

סטנפורד וניידו סבורים שמיומנויות בשימוש בכלים ממוחשבים בחינוך היסודי הנן כבר נפוצות בקרב מורים. הם מצעים להעצים את שימוש בכלים ממוחשבים, ובמיוחד גליונות אלקטרונים כמו אקסל, על מנת לקדם “חשיבה מחשבית” (computational thinking). “חשיבה מחשבית” מהווה מרכיב מרכזי בפיתוח מיומנויות חשיבה ויכולות לפתור בעיות (problem solving). הם מציגים דוגמאות בשימוש בתכנת אקסל לשימוש גם בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי, וממציינים שניתן להתחיל להשתמש בכלים אלה כבר בגיל הרך (Stanford & Naidu, 2016).

סקירת ספרות - תכונות חינוכיות המגולמות בשימוש בתכנת אקסל
סקירת ספרות – תכונות חינוכיות המגולמות בשימוש בתכנת אקסל

השימוש בתכנת אקסל עשויה לקדם מספר רב של תכנים בהורת מתמטיקה, למשל:

  1. פיתוח של מיומנויות חשיבה.
  2. עבודה בסביבת חקר.
  3. פיתוח תבניות מספריות, יישום ידע והתמצאות מתמטית.
  4. עידוד תהליכי חקר נתונים והכללות.
  5. פיתוח כשרים גאומטריים.
  6. קישורים בין מתמטיקה לעולמות תוכן שונים.
  7. פיתוח מיומנויות הנמקה והסבר כחלק מפתרון בעיות.
  8. תפרון בעיות כאמצעי להבנת המושגים המתמטיים.[1]

ליתרונות חינוכיות בשימוש תכנת אקסל בידי מורים יש להוסיף את הנגישות החופשית למאגרי מידע גדולים המצעים בחינם סיוע למורים, רעיונות לשילוב אקסל בהוראת תחומי ידע רחבים במערת החינוך בכלל.


[1]  מבוסס על וולמן ואחרים (2004).

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות