עולם לא מערבי- דאעש מול חמאס –הדומה והשונה

בסמינריון עיוני במדעי המדינה או יחב”ל נמצא בדרך כלל כמה פרקים תיאורטי אשר מהווים את סקירת ספרות . הכתיבה היא בהתאם לכללי הכתיבה במדעי החברה (APA) וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות במדעי המדינה או ביחבל על ידי צוות כותבים מצטיין במדעי החברה.

פה יש דוגמא יפה לסקירת ספרות תיאורטית מתוך עבודה מלאה בנושא דאעש מול חמאס

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

עולם לא מערבי

התמיכה בחמאס בעולם הערבי מובלת בעיקר על ידי קטאר ואיראן המסייעות לארגון באופן שוטף ומעבירה כספים לשיקום הרצועה לאחר כל מבצע מול ישראל. בת ברית נוספת הינה טורקיה המהווה עבור הארגון גשר להכרה בינלאומית. המנהיג הטורקי ארדואן נחשב לידיד קרוב של חאלד משעל מנהיג הארגון והביע לא אחת את תמיכתו בארגון כולל גינויים בלתי פוסקים לישראל על הרג חפים מפשע. מצריים לעומת זאת, עוינת את הארגון הן בשל היותו שלוחה של “האחים המוסלמיים” שנטלו בעבר את השלטון במצריים ואיימו שנים רבות על שלמות המדינה  והן בשל הפיגועים שבוצעו כנגד הצבא המצרי על ידי פעילי חמאס. המצרים עושים כל מאמץ למגר או לפחות לצמצם את מנהרות ההברחה בגבול רפיח על מנת לייצר לחץ כלכלי על החמאס. לארגון המדינה האסלאמית לעומת זאת קיימת תמיכה ברוב מדינות ערב אם כי לא בצורה גורפת. בחלק מהמדינות קיימים סניפים ותאי פעילות של הארגון המטיפים ומגייסים פעילים להצטרפות לארגון. המדינות הבולטות הינן ירדן בה קיימים גילויי הזדהות רבים עם הארגון, במיוחד בערי הפריפריה (ירדן הינה מולדתו של אל-זרקאווי, אחד ממייסדי דאעש) למרות שאין עדיין התארגנויות מסודרות במדינה.

תמליל מפגש ראשון 1 קבוצת "האדומים" - שילוב טכנולוגיה בהוראות מתמטיקה
תוכן עניינים ומבוא – דאעש מול חמאס – סמינריון עיוני

בלוב נשבע אמונים ארגון הג’יהאד המקומי לדאעש וקבע את מרכז השליטה שלו בעיר דרנה שבצפון המדינה על חוף הים התיכון. בעיר הושלט שלטון השריע’ה בדומה למבוצע בשטחים השלטים על ידי המדינה האסלאמית. תוניסיה, בה ארגון ג’יהד בשם “אנצאר אלשריעה” נשבע אמונים בשנת 2014  לדאעש בניסיון לייצר אוטונומיה אסלאמית בדרום המדינה. הארגון הוצא אל מחוץ לחוק על ידי השלטונות. בתימן יש התאגדויות משמעותיות של דאעש. בחלק מהמקומות הכריז ארגון המדינה האסלאמית על סיפוח כמחוזות של האירגון. (תימן, אפגניסטאן וחצי האי סיני). במדינות אלו יש גם אלפי מתנדבים שהגיעו להתגייס לשורות הארגון במסגרת הקרבות בסוריה ובעיראק. ביטויי תמיכה והתארגנויות קטנות נצפו גם ברצועת עזה, אם כי החמאס פועל ביד קשה כנגד פעילים אלו בשל היותם איום קיומי על שלטונו. לסיכום – בעוד התמיכה בארגון החמאס הינה של מדינות מסוימות ברמה המדינית רשמית וכוללת בעיקר סיוע כספי או הומניטרי והעברת נשק, הרי שהתמיכה בארגון המדינה האסלאמית הינה של קבוצות ופלגים קיצוניים במדינות המוסלמיות השונות, ברוב המקומות התארגנויות אלו הוצאו מחוץ לחוק ונרדפות על ידי השלטונות. למעט במקומות שבהן מתחוללת מלחמת אזרחים המהווה קרקע פורייה לצמיחת סניפי דאעש (במיוחד לוב ותימן).

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות