ראיון עם נ | קשיים בעבודה עם ילדים – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי – סמינריון בחינוך

סמינריון בחינוך מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי ה-APA וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק ראיונות והמשך לסמינריון איכותני בחינוך בנושא בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ראיונות | נספחים – ראיון עם נ’ – סמנריון בחינוך – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

נספח 2: ראיון עם נ’ לפני תכנית ההתערבות

מראיין: אשמח אם תנסי לחשוב ולפרט לי את הקשיים עמם את מתמודדת בעבודה עם הילדים וכן עם הצוות.

מרואיין: לפעמים יש לחץ, שהרבה ילדים צריכים אותך, במיוחד כשאנחנו נמצאים בשילוב, וזה מרגיש קצת “כאוס”- שאף אחד לא מוצא את עצמו ואת לא יודעת למי לעזור קודם, והילדים מבואסים שאת עוזרת למישהו אחר ולא להם או קוראים לי בשם שלי שעה וזה מפריע. גם קשה לי לפעמים שאני מפחדת לפגוע בהם איכשהו- במה שאני מבקשת מהם או שאני יעליב אותם או משהו כזה… כי חלק מהילדים מאוד רגישים. קשה יותר בשיעורים של המורות המקצועיות, שאז הילדים קצת יותר “מאבדים את זה” ויש לי קשר פחות קרוב עם המורות אז גם אני קצת הולכת לאיבוד, והשילוב של שני הדברים יוצר קצת תחושה של בלגן. זהו… גם קשה לפעמים שאני שמה לב לדברים מסוימים כי אני עובדת יחד עם הילד, ואין לזה שום קשר למה שקורה בכיתה ואז אני מרגישה כאילו שאני לא מצליחה לעשות את מה שציפו ממני. כאילו… נגיד שהמורה מבקשת לעשות מספר עמודים מסויים בחוברת עבודה אבל הילד אפילו לא לקרוב לסיים חצי עמוד ולא עומד בקצב של הכיתה ולפעמים אני כאילו מרגישה שיגידו אז למה ישבת איתו אם הוא לא הצליח כלום. אבל זה סתם חוסר בטחון שלי יכול להיות… שאני מצפה מעצמי ליותר מדי.

מראיין: מה באמת הציפיות שלך מהשנה הזאת? מה היית רוצה בשביל עצמך? איך היית מגדירה תחושת “סיפוק” מהעבודה?

מרואיין: הייתי רוצה באמת להרגיש שאני עוזרת לילדים, ושאני תורמת להם, שהם יוכלו להגיד שבזכותי הם הצליחו להתקדם ולהתגבר על קשיים. שהמורות ירגישו שאני עוזרת להן ולא סתם יושבת שם, וזהו, להרגיש שיש משמעות בעבודה שלי, לא סתם להעביר את הזמן…

מראיין: איך היית מתארת את “האקלים” בכיתה- את התנהגות התלמידים, הלמידה שלהם, ההוראה של המורה, שיתוף פעולה בין הצוות ובין הילדים- האם היית מתארת את ההרגשה בכיתה כטובה?

מרואיין: בחלק מהכיתות יותר מאחרות. נגיד בכיתה א’ אז ההרגשה היא יותר טובה, המורה מאוד מקצועית ויודעת מה היא עושה ועובדת בצורה מאוד מסודרת וגם מעדכנת אותי בצורה מאוד מסודרת, היא גם מתמודדת טוב עם הילדים אז אין הרבה בעיות משמעת ובאמת אני מתרכזת בלעזור לילדים להתאקלם ולהסתגל ללימודים בבית ספר וזה מרגיש ממש נחמד. לעומת זאת, בכיתה ג’ ההרגשה היא קצת קשה, בגלל שמדובר במורה חדשה ובעצמה מאוד קשה לה להתרגל לכיתה ולבית ספר, אז היא לא ממש מסודרת, וקשה לה להתמודד עם הילדים ועם משמעת עדיין, וגם אנחנו פחות מתקשרות בגלל זה כי יש לה מלא דברים אחרים וחשובים על הראש להתמודד איתם וזהו, זה ממש תלוי במורה אני חושבת- אם היא שולטת על העניינים או לא.

מראיין: לסיום, מה היית רוצה לשנות? מה היה עוזר לך להתמודד טוב יותר, משפר את האקלים בכיתה וגם את הסיפוק האישי שלך והצרכים שלך?

מרואיין: אני חושבת שאני הייתי שמחה באמת אם היה לי זמן גם מעבר לשיעורים… זמן ללמוד על הילדים ועל הבעיות שלהם, זמן להבין איך להגיב לכל מיני סיטואציות ומצבים, להבין מה אני עושה טוב ומה אני עושה לא טוב. כי עכשיו ממש אין לי זמן לזה. הייתי שמחה שהיה יותר קו אחיד מול המורות כי באמת כל אחת פועלת אחרת וזה ממש קשה כל הזמן להחליף “מסכות” ולהתנהג אחרת. שבאמת אני יוכל להתרכז בלעבוד עם הילדים ולעזור להם ולא ב”שטויות”, וזהו, שגם יקשיבו לי שאני יוכל להסביר את עצמי אם יש בעיות, כמו שאמרתי לך שילד לא מספיק אז שלא יאשימו אותי.

מראיין: תודה רבה לך נ’ על שיתוף הפעולה וגילוי הלב.

מרואיין: לא ממש. כי אני נוטה לקבל את הדעה של המורות. הן מכירות את הילדים יותר טוב ואת הצרכים שלהם אז אני לא ממש מתערבת. אבל לפעמים יש מצב שנגיד מורה מקצועית מתנהגת אחרת ממורה אחרת, ואני רגילה לעבוד בדרך מסוימת כמו שקבעתי עם המחנכת, ואז יש לי כאילו קונפליקט, לפי מי ללכת, אבל אני משתדלת לא לעשות מזה עניין גדול, ולעשות מה שמבקשים ממני ואם אני חושבת שזה מנוגד למה שאמרו לי אז אחרי זה אני אומרת למחנכת מה שקרה והיא מסדרת את זה מול המורה המקצועית. זה לא עניין שלי, זה בעיות בין המורות ושוני בצורה בה הן עובדות ואני לא רוצה לעורר כלפי כעס או בלגן, אז אני משתדלת לזרום עם “השיגועים” של כל אחת…

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות