מבוא – סמינריון איכותני – עונש מוות בראי התקשורת בישראל

סמינריון איכותני מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הציטוט האחיד וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק מבוא והמשך לסמינריון איכותני בנושא: בנושא עונש מוות בישראל בראי התקשורת המקוונת הישראלית

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

מבוא

שאלת המחקר: כיצד בא לידי ביטוי הסיקור סביב עונש המוות בישראל במסגרת התקשורת הכתובה המקוונת?

מטרת המחקר היא לבחון את הסיקור סביב עונש המוות בישראל במסגרת התקשורת הכתובה המקוונת. יישום עונש המוות מהווה מוקד לדיון חברתי ערני במדינות רבות בעולם, ובעוד שבעולם ישנה נטייה ממושכת לבטל את עונש המוות, דווקא בישראל מתגברים הקולות להחיל את עונש המוות על מחבלים. כתוצאה מכך מתעורר וויכוח חברתי תוסס בנוגע לנחיצות עונש המוות, מוסריות העונש, ויעילותו. וויכוח זה שמועבר במידה רבה באמצעות התקשורת המקוונת יכול להציג עמדות ציבוריות כלפי הניסיון של חברי כנסת שונים להקל ביישום עונש המוות, ומתוך כך אולי גם להשפיע על החלטות המחוקקים בנוגע להמשך שינוי החקיקה בישראל והקלת יישום עונש המוות בישראל.

מבנה העבודה: העבודה תתחלק לשני פרקים מרכזיים. חלק עיוני – סקירת ספרות, והחלק המחקרי- המחקר האיכותני. סקירת הספרות בעבודה תתמקד בשלושה ממדים: הסבר על עונש המוות בעולם ובדגש על ארה”ב – שבו אציג כי יותר ויותר מדינות בעולם נמנעות מביצוע עונש המוות; הסבר על עמדות בעד ונגד כלפי עונש המוות –כמו בין היתר הרתעה, ביטחון הציבור וגמול-נקמה; והסבר על עונש המוות בישראל ובפרק זה אתאר את שינויי החקיקה בישראל לאורך השנים ועמדות מערכת המשפט והביטחון כלפי נחיצות עונש המוות. סקירת הספרות תשמש כבסיס עיוני למחקר האיכותני, ובסיס זה יאפשר להבין את מהות עונש המוות, המגמות בעולם, הדילמות הנובעות מעונש המוות, וסוגיית החלת עונש המוות בישראל.

החלק השני בעבודה יהיה כאמור החלק האיכותני. פרק זה יתחלק לשני פרקים מרכזיים: הממצאים שבהם אבחן והציג את כתבות העיתונים והן את פרק הדיון שבו אנתח ואסביר את תוצאות פרק הממצאים. במסגרת המחקר האיכותני אבחן 16 כתבות עיתונות (תשע מעיתון הארץ ושבע כתבות מעיתון ישראל היום), בין השנים 2016-2018 ואנתח את המסרים הגלויים והנסתרים שהועברו באמצעות הכתבות. הבחירה בשני העיתונים תאפשר להציג הן פערים אידיאולוגיים בין העיתונים (הסבר על העיתונים והשיטה מופיעים בפרק המחקר האיכותני) והצגת שיח ציבורי נרחב אודות עונש המוות בישראל.


צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות