ממצאים – אקלים בכיתה – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי – סמינריון בחינוך

סמינריון בחינוך מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי ה-APA וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק ממצאים והמשך לסמינריון איכותני בחינוך בנושא בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ממצאים – סמנריון בחינוך – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

3.2 עבודה בצוות

            בהתאם לשינוי זה, בנות השירות הלאומי גם שינוי את עמדתן באשר לחילוקי דעות, ובעוד בריאיון המקדים שתיהן ציינו כי אין חילוקי דעות מאחר והן לא נוטות להביע את דעתן או להתווכח עם הצוות החינוכי בכיתה, בריאיון שלאחר ההתערבות ציינו בנות השירות כי אכן קיימים חילוקי דעות תוך שיתוף פעולה, התייעצות וכבוד הדדי: “ברור שיש חילוקי דעות, זה טבעי. אבל כאילו זה כל העניין, שיש חילוקי דעות ומדברים עליהם, ומתווכחים עליהם ואז כאילו מגיעים לתוצאה הכי טובה” (נ’) או: “אני הכי הבנתי את המקום שלי ואני יודעת שאני חלק מהצוות ואני יכולה להביע את דעתי, באותה מידה, ואני גם יודעת לכבד את ההיררכיה בבית הספר ואת המילה של המחנכת וגם הצוות מכבד אותי, כי אני חושבת שהרווחתי את זה ביושר. אז אין יותר מדי חילוקי דעות וגם אם יש אז זה כזה בכבוד והכל, אין פיצוצים או משהו כזה” (ש’).

            גם התצפיות שנערכו לאחר תכנית ההתערבות העלו שיתוף פעולה בין צוותי, תוך נקיטת יוזמה ואסרטיביות מצד בנות השירות. נ’ אינה מחכה להוראות המחנכת, וכאשר היא רואה ילד שיוצר בעיות משמעת ופוגם באקלים הלימודי, היא נוקטת יוזמה להוציא אותו מן הכיתה בשקט ובאופן אישי. היא בודקת לאותו ילד יומן ומעודדת אותו בזמן שהמורה עסוקה ביתר תלמידי הכיתה מתוך ראייה שלה את המצב ומתוך החלטות שהיא מקבלת בעצמה. גם ש’ מאפשרת למחנכת הכיתה למחוק את הלוח כאשר היא עוזרת לילדים שלא הספיקו להעתיק זה מזה, מתוך יוזמה שלה וראייה של הצרכים בכיתה וללא הוראות מהמורה, וכן היא יוזמת את הציורים על מכתבי התלמידים כדי לעודדם לכתוב, בתמיכת המחנכת ביוזמה זו שהינה כולה של ש’.

            באשר ליתר צוות בית הספר, בנות השירות מציינות כיצד הפגישות עם היועצת, המנהלת, הפסיכולוגית וכו’ תרמו להן רבות והן היו מעוניינות בפגישות נוספות כאלה, אך השיח עם גורמים אלה לא מתרחש לעיתים קרובות, אף על פי שהיו רוצות בכך: “בפעמים שזה כן היה זה היה ממש ממש עוזר כי אז את ממש מצליחה לראות עוד נקודת מבט ועוד אחת ועוד אחת, ואיך הילד מתנהג בדרמה, ומה היועצת יודעת ויכולה להועיל לי, ואיך המנהלת מסתכלת על הדברים ורואה אותם ופתאם את מבינה כאילו מרחב יותר, וכשאת עם הילד אז הכל כזה מסתדר ומתחבר והקשר שלך איתו מתחזק וככה גם הילד משתפר ומתקרב אלייך ונפתח והכל (נ’).

3.3 אקלים הכיתה

            תמה נוספת ומעניינת שעלתה מן הראיונות המוקדמים העלתה כי בנות השירות אינן תופשות את עצמן כמי שלוקחות חלק או משפיעות על אקלים הכיתה. אקלים הכיתה נתפש בעיניהן כמי שיתר הצוות אחראי עליו ולהן אין חלק באקלים זה. כך מתארת נ’: “זה ממש תלוי במורה אני חושבת- אם היא שולטת על העניינים או לא” (נ’) וכך מתארת ש’: “המורות יודעות מה הן עושות והן מכירות את התלמידים מכיתה א’, וגם אחת את השנייה, הכל נראה לי כזה מקצועי והילדים לומדים והם בסדר” (ש’). כלומר בנות השירות אינן תופשות את עצמן כמי שיכולות להשפיע על אקלים הכיתה, הנתון לדעתן בידיהן של המורות. בהתאם לכך, גם בתצפיות המקדימות בנות השירות לא גילו כל יוזמה אישית או אסרטיביות וכן לא התערבו בבעיות משמעת, ובאירועים שונים שהתרחשו בכיתה.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות