ממצאים – ידע מקצועי ג – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי – סמינריון בחינוך

סמינריון בחינוך מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי ה-APA וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק ממצאים והמשך לסמינריון איכותני בחינוך בנושא בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ממצאים – סמנריון בחינוך – בת השרות כתומכת למידה בבית הספר היסודי

3.1 ידע מקצועי

            גם בתצפית המוקדמת של ש’ עולים ממצאים דומים מאוד. מתוך חוסר הביטחון שלה, היעדר הידע שלה והתלות המוחלטת בחברי הצוות האחרים, ש’ עומדת רוב השיעור באחורי הכיתה ללא לקחת חלק פעיל בשיעור, ללא להתערב בבעיות משמעת, ואף ללא התערבות כאשר אחד התלמידים מתנדנד על כסאו ונופל. היא עושה רק מה שהמחנכת אומרת לה לעשות באופן ישיר כמו להחזיר את השולחנות והכיסאות ואינה לוקחת כל יוזמה. כאשר הילדים מתקשים בהפעלת הדמיון ובפרגון הדדי בכתיבה לחבריהם, ש’ אינה מנסה להתערב, לחשוב על פתרון יצירתי או לגרום לילדים ליצור אינטראקציה כלשהי, אלא מתרכזת בעבודה טכנית של גזירת יונות השלום, מה שגורם לכך שהתלמידים כלל לא כותבים דבר על היונה והמשימה לא יוצאת הפועל.

            מתוך הבנת החשיבות של הידע המקצועי בעבודתן של בנות השירות, וההבנה עד כמה בנות אלו מאופיינות בחוסר ידע מתאים לתפקיד הגורם לחוסר ביטחון, תלותיות והיעדר אסרטיביות. תכנית ההתערבות שמה דגש על העברת ידע מקצועי רלוונטי לבנות השירות באשר לאוכלוסייה עמה הן עובדות, לראייה רחבה של לקויות, למאפייני האוטיזם, לקויות הלמידה, הפרעות הקשב והריכוז ודרכי התמודדות, התערבות ותגובה בעבודתן עם ילדים אלו. תוך מתן “ארגז כלים” שלם של ידע בתחום, ודרכי פעולה. בהתאם לכך, בראיונות שנעשו לאחר תכנית ההתערבות, בנות השירות הלאומי הציגו כיצד הן מרגישות כי יש ברשותן ידע רב שעוזר להן בעבודתן בכיתה ומהווה גורם רב משמעות בהצלחה בעבודתן.

            כך מתארת נ’ כיצד הפגישות עם אנשי מקצוע בעלי ידע במהלך ההכשרה עזרה לה מאוד בעבודתה: “ישבנו לפעמים גם עם המנהלת, והיועצת, הפסיכולוגית, רכזת החינוך המיוחד, התרפיסטית בדרמה וכל הזמן הבנאדם שהוזמן לפגישה האיר לנו כל מיני צדדים נוספים של העבודה עם הילדים ועם ההפרעה שלהם ויכלנו להפנות אליו שאלות ספציפיות לגבי תלמידים מסוימים ולגבי בעיות מסוימות וזה ממש ממש עזר” (נ‘). היא מציינת כיצד ידע זה תורם לכך שהיא אינה מחזיקה תלות מוחלטת במורה, ומצליחה לראות בעצמה את הקשיים של הילדים ואת הצרכים שלהם: “אני לא צריכה שהמורה תגיד לי “זה ככה וזה ככה” אני כבר לבד יודעת את הבעיות שלהם ואיפה לעזור (נ’).” אני חושבת שבמהלך ההכשרה קיבלתי המוווווווווווון ידע שלא היה לפני זה. אני אהבתי ילדים ובאופן טבעי היה לי קשר טוב איתם אבל זה לא היה מקצועי בכלל. ועכשיו כשאני ניגשת לעבוד איתם אני מבינה הרבה מעבר, אני יודעת את המשמעות של ההתנהגות שלי, של ההתנהגות שלהם- שזה טבעי, ממה להתרגש וממה לו, אני ממש רואה אותם וכאילו שומעת את מה שדיברנו בשיעור ואומרת לעצמי: “הנה זה ממש ככה” ואז אני לא מתרגשת כמו שהתרגשתי בהתחלה” (נ’). היא מתארת כיצד: “כל הזמן צריך לשים לב, ולא לפגוע באף אחד, ולראות את הצרכים, ואת הנקודות הרגישות, ולמה הוא מתנהג ככה ואיך אני יכולה לעזור לו. זה לא פשוט- אבל מספק. ואם באים מוכנים אז אפשר להתמודד” (נ’). גם ש’ מתארת את אותו השינוי שהתרחש אצלה: “יש לי מלא ידע שלא היה לי לפני זה, גם בגלל התיאוריה שלמדתי וגם בגלל העבודה איתם. כאילו לא הכרתי בכלל ועכשיו אני מומחית לתחום (צוחקת). עכשיו בטוח שאני אלך ללמוד חינוך מיוחד, כבר למדתי חצי מהתואר בשנה הזאת (צוחקת) (ש’), והיא מתארת כיצד הציפייה הכי גדולה שלה היא לצבור עוד ידע, המעלה את הביטחון העצמי שלה: “להמשיך להתפתח ולהשיג ביטחון עצמי בזכות הידע, והניסיון שאני צוברת, שבלי ההכשרה הוא לא היה קיים” (ש’).

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות