סמינריון משפטי – פשעי מלחמה שבוצעו על ידי מדינת ישראל לכאורה – פשעי מלחמה בישראל

סמינריון משפטי מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הציטוט האחיד וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק סקירת ספרת והמשך לסמינריון משפטי בנושא פשעי מלחמה בישראל

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

סמנריון משפטי – פשעי מלחמה שבוצעו על ידי מדינת ישראל לכאורה – פשעי מלחמה בישראל

הקריאה לכך שמדינת ישראל ביצעה ומבצעת פשעי מלחמה הולכת אחורה בשנים וניתן לאתרה עוד לימי טרום קום המדינה. זאת בהנחה שכל הרג של אוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ושהישות המבצעת את אותו פשע, גם אם היא יחיד, מצויה כחלק ממכלול של פרטים המרכיבים ביחד את החברה שהפכה למדינת ישראל בסופו של דבר, או שפשעי מלחמה יתכן שיתבצעו על ידי צדדים לוחמים שאינם צבא של ישות מדינית. מכאן שכל פעולה כנגד אוכלוסיה אזרחית לא לוחמת יכולה להתפרש כ”פשע מלחמה” בראי משפטי מודרני.

פעולה בולטת שזכתה לסיקור ועניין רב בימי טרום קום המדינה אך במהלך מלחמת העצמאות הייתה פרשת דיר יאסין. דיר יאסין היה כפר ערבי בפאתי ירושלים שבמהלך מלחמת העצמאות הותקף על ידי כח משותף של הארגונים אצ”ל ולח”י – זאת טרם הקמת מדינת ישראל באופן רשמי והקמת צה”ל, שאיחד את כלל הכוחות הלוחמים היהודיים תחת מטריה פיקודית אחת. בעת ההתקפה נערך לכאורה טבח ביושבי המקום שלא בפעולה מלחמתית והדבר עורר קול זעקה ביישוב היהודי. [1] קיימת טענה לפיה לא מדובר בארוע בודד ושבאופן כללי בעת מלחמת העצמאות נערכו מקרי טבח רבים, גירוש, ביזה ואונס אפילו בחלק מהמקרים בכפרים ערבים שהכוחות היהודיים כבשו דבר שגם אם לא נדון בזמנו כ”פשע מלחמה” בטריבונל מדיני מקומי או בין-לאומי יחשב ככזה בימינו. [2]

במישור המודרני לאחר הקמת מדינת ישראל הטענה לביצועם של פשעי מלחמה במדינת ישראל נטענה לרוב כנגד רשויות המדינה בהקשר שלטון הכיבוש בשטחים הכבושים לאחר מלחמת ששת הימים ב-1967. הטענות מקיפות וארוכות וניתן לזהות את מקורן עוד בשנות ה-70 של המאה ה-20 ועד ימינו אנו בחזרות שונות, כפי שאסביר בהמשך.

באופן גורף ניתן לחלק את סוגי פשעי המלחמה העיקריים שמדינת ישראל ביצעה לכאורה לשלושה חלקים עיקריים: היחס לתושבי השטחים הכבושים שאינם לוחמים; היחס לתושבי השטחים הכבושים שעסקו בפעולות לחימה/איבה כנגד לוחמים ואזרחים ישראלים, או לגורמים מיליטנטיים לא חוקיים (בהגדרתה של מדינת ישראל) אחרים; ופעולות מלחמתיות של צה”ל במהלך מבצעים צבאיים ומלחמות, כנגד אוכלוסייה פלסטינית ואחרת.


[1] מידע על דיר יאסין, זוכרות, באתר “זוכרות”, 9.2003, ניתן לקרוא בקישור הבא: http://zochrot.org/he/article/52341

[2] הנכבה הפלסטיני 1948, סלמן אבו סיטה, באתר “זוכרות”, 8.2001, ניתן לקרוא בקישור הבא:

http://zochrot.org/he/article/52332


צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות