סקירת ספרות – בעד ונגד עונש מוות – עלויות – סמינריון איכותני – עונש מוות בראי התקשורת בישראל

סמינריון איכותני מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הציטוט האחיד וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק סקירת ספרות והמשך לסמינריון איכותני בנושא: בנושא עונש מוות בישראל בראי התקשורת המקוונת הישראלית

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

סקירת ספרות – הצדקות, הטיעונים והנימוקים בעד ונגד עונש מוות

קדושת ערך החיים

גם במסגרת האמנה הבינלאומית לזכויות אזרחיות ומדיניות משנת 1966, ניתן לזהות סעיף הגבלה לזכויות האדם במסגרת סעיף מספר 4 של האמנה: “בשעת חירום כללית המאיימת על חיי האומה ואשר על קיומה הוכרז רשמית, רשאיות המדינות שהן צד באמנה זו לנקוט אמצעים הגורעים מהתחייבויותיהן שעל-פי אמנה זו, במידה הנדרשת במדוקדק מפאת חומרת המצב, ובלבד שאותם אמצעים לא יהיו בלתי מתיישבים עם התחייבויותיהן האחרות על־פי המשפט הבינלאומי ולא יגררו הפליה שתהא מבוססת אך ורק על טעמי גזע, צבע, מין, לשון, דת או מוצא חברתי.” בישראל שורר מצב חירום מיום הקמת המדינה וזה בתורו מקנה למדינה להגביל ולפגוע בעת הצורך בזכויות האדם (רוזנאי וסומר, 2016, ע’ 615).

עלויות

עלויות נחשבות גם כן לסיבה שבגינה אנשים תומכים בעונש המוות בטענה השגורה לפיה על פניו יהיה זה זול יותר להוציא עבריין להורג מאשר לממן מאסר עולם לכל החיים שבו יצטרכו לדאוג לצרכי האסיר לכל חייו. צרכים אלה כוללים משתנים רבים כמו מזון, חשמל, שירותי בריאות, אבטחה, תחזוקה מבנה וכדומה. בסקר שנערך בארה”ב בשנת 1985, נמצא כי 11% מהתומכים בעונש המוות העלו את סוגיית העלויות כסיבה המצדיקה להשתמש בעונש המוות כלפי אסירים שביצעו פשעים חמורים במיוחד ומחייבים מאסר ממושך לכל החיים (Radelet, & Borg, 2000, p. 50).

עם זאת, ישנן הוכחות למכביר לפיהן סוגיית העלויות כהצדקה למימוש עונש מוות, אינן מתיישבות עם הנתונים הכלכליים במציאות. עלות הוצאה להורג באמצעות חשמול בארה”ב נאמדת ב-3.2 מיליון דולר, בעוד שעלות מאסר עולם נאמדת ב-600,000 דולר (Radelet, & Borg, 2000, p. 50). נתונים נוספים מראים כי בכל קנה מידה כלכלי, עלות הוצאה להורג הינה יקרה יותר מאשר מאסר עולם. למשל עלות הגנה משפטית ממוצעת בקנזס שבארה”ב על הטלת עונש מוות נאמדת ב- 400,000$ בעוד שעלות הגנה משפטית בעבור משפט ללא עונש מוות, נאמדת ב- 100,000$ בממוצע. במדינת אוקלהומה שבארה”ב, עלות מימוש עונש המוות, כלומר מיום הטלת העונש, המאסר בפועל ועד ההוצאה להורג, גבוהה פי 3.2 מאשר עונש רגיל. במדינת פלורידה, אכיפת עונש המוות עולה בכל שנה כ-51 מיליון דולר יותר מאשר העלות של מאסר כל הרוצחים מדרגה ראשונה שהוטלו עליהם מאסרי עולם ללא יכולת שחרור. במדינת טקסס עלות ממוצעת של יישום עונש מוות (מהמאסר ועד ההוצאה להורג) עולה בממוצע 2.3 מיליון דולר, שהם בערך פי שלוש מהעלות של מאסר של עבריין במשך 40 שנה במסגרת בית סוהר ברמת אבטחה הגבוהה ביותר (Death Penalty .Information Center, 2019a)  ניתן אם כן לראות כי עלות מאסר עולם של אסיר הינה זולה יותר מאשר עלות מימוש עונש מוות כלפי אותו אסיר, ולמעשה מדובר בתפיסה חברתית שגויה לפיה עלות עונש מאסר עולם הינה יקרה יותר מאשר מימוש עונש המוות.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות