סקירת ספרות – התמיכה בעונש המוות בארה”ב והבדלים גזעיים, דתיים, פוליטיים וסוציו-דמוגרפיים – סמינריון איכותני – עונש מוות בראי התקשורת בישראל

סמינריון איכותני מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הציטוט האחיד וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק סקירת ספרות והמשך לסמינריון איכותני בנושא: בנושא עונש מוות בישראל בראי התקשורת המקוונת הישראלית

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

סקירת ספרות – עונש המוות בעולם

התמיכה בעונש המוות בארה”ב והבדלים גזעיים, דתיים, פוליטיים וסוציו-דמוגרפיים

עם זאת באופן פרדוקסאלי, שלושת הכלכלות החזקות בעולם – ארה”ב, סין ויפן, הינן מדינות שבהן קיים עונש מוות. אולם חשוב לציין כי המאפיינים התרבותיים במדינה, אינם בהכרח מקבלים בהסכמה מלאה את עונש המוות, וישנם דיונים חברתיים למכביר בכל מדינה אודות ההסכמה והנחיצות לעונש המוות. למשל בארה”ב ישנו דיון חברתי נרחב כלפי נחיצות עונש המוות ואף כאמור ישנן מספר מדינות שאינן מקיימות את עונש המוות.(Jiang et al., 2010, p. 862) במדינות כמו יפן, טאיוואן, דרום קוריאה וסין, שנחשבות כולן לכלכלות חזקות, ישנה תמיכה ציבורית רבה להחלת עונש מוות כאשר תמיכה זו חוצה מעמדות חברתיים-כלכליים בכל המדינות. במילים אחרות, עשירים ועניים כאחד עשויים לתמוך בעונש המוות. מתוך כך עולה הטענה כי משתנים דמוגרפיים שנבחנים באופן עצמאי כדוגמת משתנה כלכלי, אינם יכולים להסביר בהכרח את מידת התמיכה בעונש המוות, אלא יש לצרף גם משתנים תרבותיים ונורמות היסטוריות למשל של המדינה והקהילה (Johnson, 2008, p. 101).

סיכום הפרק מראה כי עונש המוות הינו עונש היסטורי וותיק מתקופת התנ”ך ועד לזמן העכשווי. עם זאת, באופן כללי המגמה העולמית העכשווית היא להפחית ולבטל את השימוש בעונש המוות וזאת מפאת התפיסה של קידום זכויות אדם וההבנה כי עונש המוות הינו חריג כל-כך ופוגע בזכויות האדם הבסיסיות ביותר. הפרק הראה כי בכל העולם הדמוקרטי, ישנן רק שתי מדינות שמממשות את עונש המוות על פשעים פליליים – ארה”ב ויפן, אולם ישנן מדינות דמוקרטיות נוספות כמו ישראל והודו שמממשות את עונש המוות בנוגע לפשעים לאומניים חמורים. לצד, זה ניתן היה לזהות כי מדינות סמכותיות כן מממשות את עונש המוות, והיקף ההוצאות להורג הינו הגבוה ביותר בעולם בקרב מדינות אלה כמו סין ואיראן.  הפרק סקר במידה רבה את עונש המוות בארה”ב והוצג כי עונש המוות בארה”ב קיים על בסיס רצח מדרגה ראשונה – כלומר רצח מתוכנן – בין אם מדובר על מספר קורבנות או קורבן יחיד.  מידת התמיכה בארה”ב כלפי עונש המוות משתנה בהתאם למאפיינים מגוונים כמו גזע, דת, מצב כלכלי ואף עמדות פוליטיות. עם זאת, גם בארה”ב ישנה נטייה להפחית את השימוש בעונש המוות בעיקר מתוך שיקולים של זכויות אדם. הפרק הבא יבחן את ההצדקות והנימוקים בעד ונגד עונש המוות.


צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות