סקירת ספרות – עונש מוות בארצות הברית – סמינריון איכותני – עונש מוות בראי התקשורת בישראל

סמינריון איכותני מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הציטוט האחיד וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק סקירת ספרות והמשך לסמינריון איכותני בנושא: בנושא עונש מוות בישראל בראי התקשורת המקוונת הישראלית

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

סקירת ספרות – עונש המוות בעולם

א. עונש המוות בעולם

במהלך המאה ה-18 ניתן היה להבחין בהתעוררות כלל עולמית של ביטול עונש המוות, וזאת בעקבות שינויים במשטרים בעולם, קידום ערכים ליברליים ודמוקרטיים וסיום משטרים מדכאים כמו קולוניות ומשטרים סמכותיים. במהלך שנות ה-20 של המאה ה-20 מדינות דמוקרטיות אירופאיות רבות כמו שוודיה, הולנד, פורטוגל, דנמרק, פינלנד ומדינות אחרות, כבר זנחו כליל את עונש המוות וכעת ידוע רק על שתי מדינות דמוקרטיות העושות שימוש בעונש המוות על פשעים פליליים: ארה”ב ויפן, וכן כמובן מדינות סמכותיות כמו סין, איראן, סעודיה ועוד. ארה”ב ויפן הותירו את עונש המוות על פשעים פליליים ולאומניים, ואילו במדינות אחרות כמו ישראל והודו עונש המוות קיים במקרים של פשעים לאומניים חמורים (Hood, 2001, pp. 332-333). נכון לזמן העכשווי שני שליל מכל המדינות בעולם ביטלו את עונש המוות ו-71 מדינות עוד ממשיכות לקיים את עונש המוות על פשעים פליליים או לאומניים (Unnever, 2010, p. 464).

עונש המוות בארה”ב

עונש המוות בארה”ב קיים מיום עצמאות המדינה, ולמעשה מעולם לא בוטל באופן מלא, אך כן בוטל במספר מדינות בארה”ב. ידוע כי מדינת פנסילבניה הייתה הראשונה לאסור לחלוטין את עונש המוות בשנת 1786, אך בהמשך היא החזירה את עונש המוות לשימוש; ואילו מדינת מישיגן ביטלה את עונש המוות על פשעים פליליים בשנת 1846, אך הותירה את עונש המוות על בגידה (Hood, 2001, p. 332). לאורך השנים חלו שינויים בארה”ב באופי מימוש עונש המוות כאשר סוגי הפשעים שלגביהם הוטלו עונשי מוות השתנו בהתאם לאופי המבצעים – כדוגמת עבדים (בעבר כל עבד שביצע רצח היה מוצא להורך אך העונש לא בהכרח היה זהה כלפי אדם חופשי), ובהתאם לאופי הפשעים כדוגמת רצח, התעללויות חמורות או בגידה. במרוצת השנים מדינות שונות ביטלו לחלוטין את עונש המוות בעוד שאחרות המשיכו להשתמש בעונש זה. כעת ישנן 30 מדינות בארה”ב שמאפשרות עונש מוות על פשעים פליליים, ו-20 מדינות נוספות כמו אלסקה, הוואי, מיין, מרילנד, מישיגן, ורמונט ואחרות האוסרות על עונש המוות (Death Penalty Information Center, 2019).

הסיבות להטלת עונש המוות בארה”ב נותרו במידה רבה קבועות והן ברובן מתבססות על רצח. עם זאת מניעי הרצח הם אלה שמשפיעים על יכולת מימוש עונש המוות. למשל רצח מדרגה ראשונה שבה הרצח היה מתוכנן ומכוון, מאפשר הטלת עונש מוות. במצב זה פעולות של טרור (שעשויות להיתפס כפעולות לאומניות), רציחות המוניות מתוכננות אך עם קורבנות שרירותיים, או רצח מתוכנן של קורבן יחיד נתפסים כרצח מדרגה ראשונה.  מרבית המדינות שמקיימות את עונש המוות בארה”ב רואות ברצח מדרגה ראשונה כפעולה שבגינה בלבד ניתן להטיל עונש מוות. מדינות אחרות, כמו ניו-המפשיר וג’ורג’יה מאפשרות עונש מוות על רצח שבוצע במסגרת פשע אכזרי נוסף כמו חטיפה, אונס, שימוש בסמים וכדומה. כמו כן, לא כל הרציחות מאפשרות הטלת עונש מוות, כאשר למשל מדינות רבות אוסרות על הטלת עונש מוות במקרה של רצח מדרגה שנייה – כלומר רצח שלא תוכנן מראש .(Death Penalty Information Center, 2019)


צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות