תקציר – עונש מוות בראי התקשורת בישראל

סמינריון איכותני מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הציטוט האחיד וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק מבוא והמשך לסמינריון איכותני בנושא: בנושא עונש מוות בישראל בראי התקשורת המקוונת הישראלית

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

תקציר

מטרתו של המחקר הייתה לבחון את הסיקור סביב עונש המוות בישראל במסגרת התקשורת הכתובה המקוונת. סקירת הספרות בעבודה זו הציגה כי יותר ויותר מדינות דמוקרטיות זונחות את השימוש בעונש המוות, אך סוגיית הענישה עצמה מאופיינת בעמדות חברתיות, פוליטיות ואידיאולוגיות מגוונות – בין אם תומכים בהחלת העונש ובין אם מתנגדים לו. סקירת הספרות הציגה כי בישראל נושא עונש המוות שימש תמיד לדיונים חברתיים ופוליטיים, וסוגיה זו התעוררה שוב במסגרת הניסיונות לעצב חקיקה שנועדה להקל בהחלת עונש המוות כלפי מחבלים בשנים 2016-2018. מתוך כך בוצע מחקר איכותני שנועד לבחון את מאפייני הסיקור התקשורתי המקוון סביב ניסיונות החקיקה המחודשת של עונש המוות למחבלים בישראל בין השנים 2016-2018. המחקר בחן 16 כתבות עיתונות מקוונת של שני סוגי עיתונים –  הארץ (המזוהה כעיתון ליברלי עם נטייה למפלגות שמאל) וישראל היום (המזוהה כעיתון שמרני עם נטייה למפלגות ימין). המחקר האיכותני זיהה שלושה ממצאים בולטים במסגרת הסיקור התקשורתי המקוון כלפי עונש המוות בישראל: א. עונש המוות ניתפס בתקשורת ככלי לא הרתעתי, לא ביטחוני ולא מוסרי; ב. עונש המוות משמש בישראל ככלי לעיצוב המערכת הפוליטית ותנאי להרכבת הקואליציה; ג. העיתונות עשויה להציג סיקור תקשורתי שונה כלפי עונש המוות בהתאם למאפיינים האידיאולוגיים של העיתון. מתוך כך העיתונות המקוונת יכולה להציג עמדות ותפיסות שונות כלפי עונש המוות לפי השקפת עולמם.


צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות