ממצאים איכותניים – דילמות מוסריות וביטחוניות סביב עונש המוות – סמינריון איכותני

סמינריון איכותני מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הציטוט האחיד וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק שיטה והמשך לסמינריון איכותני בנושא: בנושא עונש מוות בישראל בראי התקשורת המקוונת הישראלית

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ממצאים – דילמות מוסריות וביטחוניות סביב עונש המוות

נושא הדילמות אודות יישום עונש המוות בישראל נחשב לאחד הנושאים הבולטים ביותר שבהם התרכזו כתבות העיתונים. כתבות העיתונים הציגו שלוש מסגרות דיונים אודות הדילמות בנושא עונש המוות: היעדר ההסכמה האם עונש המוות מרתיע את הטרור או לא; האם עונש המוות בכלל עוזר לביטחון בצורה כזו או אחרת; והאם מדובר על מדיניות ראויה ומוסרית בעוד שבכל העולם ישנה הפחתה של חקיקה ויישום של עונש המוות.

נושא סוגיית ההרתעה חזרה על עצמה כמעט בכל הכתבות בעיתונים. למשל בעיתון הארץ סוגיית ההרתעה נבחנה בשבע כתבות מתוך תשע; ואילו בעיתון ישראל היום סוגיית ההרתעה נידונה בשש כתבות מתוך שבע הכתבות. סוגיית ההרתעה הייתה מגוונת למדי כאשר בעיתון ישראל היום נכתב כי עונש המוות נועד להרתיע מחבלים – אך כמעט לא בוצע כל דיון מקצועי האם הענישה אכן מרתיעה. הרמז היחידי לכך שהענישה איננה מרתיעה הייתה ההתייחסות של יושב ראש הכנסת – יולי אדלשטיין, שטען כי עדיין לא הוכח שהוצאה להורג מרתיעה מחבלים או ביקורת נוספת של נציגה מהאופוזיציה (ממפלגת מרצ) שטענה כי לעונש המוות אין רכיב הרתעתי. כך למשל כתבה מעיתון ישראל היום בתאריך 2.8.2017 אוזכר נושא ההרתעה במסגרת עמדה פוליטית חקיקתית ולא במסגרת הוכחות עובדתיות: “בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי קיים צורך חקיקתי, חברתי וציבורי בענישה הרתעתית שתהא בה תרומה לביטחון החברתי ולעקרון הגנת המדינה על אזרחיה כדי למגר את פיגועי הטרור ופעילות פח.”ע”

ישראל היום 31.10.2017: “לדברי שר הביטחון אביגדור ליברמן, עונש מוות למחבלים יהיה כלי הרתעתי משמעותי”; ישראל היום 4.1.2018: “אחרי שהחוק עבר בקריאה טרומית בכנסת אמר ליברמן: זהו יום חשוב להרתעה הישראלית ולמלחמה בטרור”; ובכתבה של ישראל היום 16.12.2018 שבה הוצגו עמדות המשפחות השכולות, המילה הרתעה אוזכרה שלוש פעמים כסוג של חבילת הרתעה. כלומר עונש המוות לצד עונשים אחרים כמו הריסת בתים והפסקת טובות ההנאה למחבלים בכלא יאפשרו להרתיע את המחבלים לבצע פעולות טרור. כלומר ניתן לראות כי בעיתון ישראל היום נושא ההרתעה חזר על עצמו בכתבות רבות, אך סוגייה זו הוצגה מתוך תפיסות חברתיות או פוליטיות אך לא הוצגה כל טענה ברורה לכך כי ההרתעה היא עניין עובדתי.

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות