ממצאים איכותניים – הארץ מול ישראל היום בסוגיית עונש המוות – סמינריון איכותני

סמינריון איכותני מכיל פרקים רבים. הכתיבה היא בהתאם לכללי הציטוט האחיד וצריכה להפנות למראי מקום של מאמרים בעברית ובאנגלית. אצלנו תוכלו למצוא תמיכה מלאה בעבודות משפטיות על ידי מחלקה משפטית מצטיינת.

פה יש דוגמא יפה לחלק שיטה והמשך לסמינריון איכותני בנושא: בנושא עונש מוות בישראל בראי התקשורת המקוונת הישראלית

עבודה זו מפורסמת באתר לאחר שקיבלנו הסכמה של בעלי זכויות היוצרים בעבודה לעשות בה שימוש. העבודה לצורך התרשמות ולמידה בלבד. אין להסיק מהאמור כי עבודה זה נכתבה על ידי צוות האתר ובהחלט ייתכן שלא כך הדבר.

ממצאים –  פערים אידיאולוגיים בין העיתונים סביב סוגיית עונש המוות

מדובר על מאפייני סיקור חשובים שכן למעשה אין קשר בין השאלה שעליה נדרש אדלשטיין לענות – תמיכתו בעונש המוות, לבין הביקורת שהוא מעביר כלפי חברי הכנסת הערביים. בכך שנושא עונש המוות משתלב עם הביקורת נגד חברי הכנסת הערביים, הדבר יוצר מסר אידיאולוגי ימני מובהק שבו עונש מוות למחבלים, חברי כנסת ערבים ונאמנות ערבית למדינה פלסטינים ומחבלים, כלום שלובים זה בזה.

בכתבה אחרת של ישראל היום ישנו שילוב של עונש מוות למחבלים לבין נושא הביטחון והתמיכה במתנחלים. הסיקור התקשורתי בתאריך 16.12.2018 מתאר את ההפגנה של הורים שכולים בעד אימוץ חוק עונש המוות. אולם בכתבה מרבית העדויות של המפגינים נקשרים עם מתנחלים שאיבדו את יקיריהם. למשל ישנה תמיכה של הורים שכולים שאיבדו את יקיריה בפיגוע דקירה בכביש 443; אזכור לפיגוע דקירה בכניסה לאריאל; אזכור לפיגוע ירי באזור התעשייה ברקן והן עוד שני אזכורים לפיגועי דקירה בירושלים. כלומר עונש המוות מוצג כסוג של ענישה שאותה מנסה לקדם האוכלוסייה הימנית או המתנחלים או לכל הפחות עונש המוות ניתפס כסוג של הגנה על המתנחלים ויצירת נקמה לאומית על הפגיעה בהם.

מאידך בכל הקשור לסיקור התקשורתי המקוון של עונש המוות בעיתון הארץ, המסרים המועברים בסיקור זה נקשרים בעיקר עם אידיאולוגיות ליברליות יותר, ביקורת כלפי המפלגות והקואליציה הימנית, ביקורת כלפי ההתנחלויות וביקורת כלפי הפגיעה באוכלוסייה הערבית. זאת אומרת כי בדומה לעיתון ישראל היום, גם בעיתון הארץ נושא עונש המוות איננו עומד בפני עצמו אלא הוא משתלב עם נושאים אידיאולוגיים אחרים כמו ביקורת כלפי הממשלה אולטרה ימנית שמרנית, נושא המתנחלים, היחסים עם הערבים והמוסר במדינת ישראל. לדוגמה בכתבת הארץ מתאריך 22.5.2016 נושא חקיקת עונש המוות נקשר עם הניסיון להקים קואליציה ימנית בישראל. כתבה דומה התפרסמה בתאריך 30.7.2017 שבו ניטען כי עונש המוות נועד לכאורה להגביר את סיפוקם של מפלגות הימין בקואליציה והגנה על המתנחלים תוך העברת ביקורת על כך שמדובר בשילוב אידיאולוגי פוליטי ומסוכן המשרת רק קבוצות קיצוניות:

“המניע לדרישה לגזור עונש מוות על המחבל מחלמיש הוא כמובן לאומי, פוליטי. הציפייה היא שמדינת היהודים תתיר לעצמה לרצוח ערבים, בתואנה שהם מחבלים. אבל היא לא תרצח אותם בגלל היותם מחבלים — שהרי היא לא תוציא להורג גם מחבלים יהודים. מדינת ישראל תרצח אותם, כי הם ערבים (…) רציחת הרוצח לא תתקן את העוולות שחולל. היא רק תלהיט יצרים אפלים בקרב ציבור חשוך, והאנשים שקיפחו חייהם בדמי ימיהם לא ירוויחו מכך מאום. קריאה להטיל עונש מוות על המחבל מחלמיש, שגם בנימין נתניהו משמיע, לא נועדה למנוע נזק או סבל, או אפילו את הישנותו של הפיגוע, אלא פשוט לאשרר ולהצדיק באופן חגיגי את השנאה שמעורר הפיגוע בציבור, לתת פורקן לנהמת הגינוי המוסרי.” 

מסר דומה ניתן למצוא בכתבה מתאריך 18.12.2017: “בנובמבר האחרון נחשף ב”הארץ” כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר על תמיכתו בעונש מוות למחבלים במהלך ביקור תנחומים של משפחת סלומון בחלמיש, יומיים לאחר שמסמס דיון בנושא בקבינט המדיני־ביטחוני.”

צריכים עבודה אקדמית?

קבלו עבודה 100% מקורית, שנכתבה ע”י כותב מצטיין. החזר כספי מובטח

* בהשארת כתובת מייל הנך מאשר קבלת הודעות ודיוורים שונים מהאתר לרבות מבצעים, טיפים והצעות שיווקיות